اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 19:59

پنج شنبه, 25 شهریور 1400 ساعت 12:26
  • .

اعلام آمادگی 2 سرمایه گذار برای انتشار روزنامه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: با گذشت 5 روز از اعلام تعطیلی روزنامه خراسان شمالی و پیگیری های خانه مطبوعات استان؛ و بر اساس پیگیری های چند روز اخیر، 2 سرمایه گذار بومی آمادگی مشروط خود را برای قبول انتشار روزنامه خراسان شمالی اعلام کردند.

خادمی گفت: طی هفته آتی پیشنهاد این سرمایه گذاران به هیات امنای موسسه فرهنگی و هنری روزنامه خراسان اعلام خواهد شد تا تصمیمات لازم در مورد راه اندازی مجدد روزنامه بررسی و تصمیم گیری شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: بعد از اعلام تعطیلی این نشریه اولین مصاحبه با خبرگزاری ایرنا و روز سه شنبه دومین مصاحبه با این خبرگزاری در مورد وضعیت تعطیلی نشریه خراسان شمالی و رایزنی ها و نشست های متعدد با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و گفتگو با برخی از همکاران روزنامه خراسان شمالی انجام شده است.

خادمی تصریح کرد: وظیفه خانه مطبوعات، ارانه خدمات مختلف به اعضای این خانه که خبرنگاران و فعالان رسانه در نشریات مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری و همچنین سرپرستی های رسانه های دارای مجوز هستند ، بوده و این خانه در مورد تصمیمات صاحبان امتیاز و مدیران مسئول رسانه ها در مورد انتشار و یا عدم انتشار رسانه آنان مسئولیتی ندارد ؛ اما وظیفه و تکلیف ما حمایت از جامعه خبری و خبرنگار است.

وی با بیان اینکه اظهار نظر برخی از افراد ناآگاه در رسانه استانی با گذاشتن هشتک، در مورد دخالت و یا عدم دخالت خانه مطبوعات حاکی از عدم اطلاع آنان از اساسنامه و چارچوب فعالیت ها و ظایف خانه مطبوعات و رسانه های استان است، اظهار کرد: از رفتارهای اخیر مسئول طراحی هشتک در صدا و سیمای استان که در 2 هفته گذشته موجب ناراحتی خبرنگاران استان شد و از هشتک نسنجیده شب گذشته این فرد مسئول، متاسفیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: از تلاشها و زحمات جناب آقای قربانی جم مدیرعامل صدا و سیمای مرکز استان سپاسگزاریم ؛ اما پیشنهاد می کنیم و این انتظار می رود که در انتصاب برخی افراد کمی دقت و از افراد مطلع و آشنا به مسائل استانی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در مورد هشتک قبلی که به خیرنگاران رسانه های استان توهین شده بود؛ رسما به ایشان گلایه و خواستار پیگیری موضوع شدم.

خادمی گفت: گاهی اوقات در مورد اخبار و برخی از رفتارهای فعالان فضای مجازی هم به خانه مطبوعات انتقاد می شود در حالی که خانه مطبوعات متولی فضای مجازی نیست و مسئولیت ما فقط در مورد خبرنگاران عضو رسانه های دارای مجوز از وزارت ارشاد است.

وی با توجه به تعطیلی همزمان 2 روزنامه خراسان شمالی و جنوبی افزود: هیات امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان به عنوان صاحب امتیاز این موسسه از بزرگانی از جمله جناب آقای دکتر صالحی وزیر سابق ارشاد تشکیل شده است که تمامی آنان به مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روزنامه های زیر مجموعه خود اشراف دارند و تصمیم آنان قابل احترام است و اگر قرار است در مورد علت تصمیم گیری آنها در مورد تعطیلی روزنامه اظهار نظری بشود، باید از خود آنان دعوت می شد تا علت آن را دقیق تر اطلاع رسانی کرد.

به گفته وی ، مدیر مسئول محترم روزنامه خراسان سراسری و سه روزنامه استانی خراسان شمالی، رضوی و جنوبی برادر عزیزمان جناب آقای دکتر احدیان هستند که علاوه بر مسئولیت مدیرمسئولی روزنامه های فوق عضو هیات امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان هستند و نظر ایشان یقینا در جلسه هیات امنا مطرح و بعد از بررسی های لازم تصمیم گیری شده است.

خادمی گفت: اگردر مورد تعطیلی روزنامه های خراسان شمالی و جنوبی که همزمان هر دوی آنها بر اساس تصمیم هیات امنا تعطیل اعلام شده است قرار بود موضع گیری شود؛ آقای دکتر احدیان حتما در این خصوص اظهار نظر می کردند.

وی افزود: بنده نه بر اساس وظیفه قانونی بلکه از سر دلسوزی و برای جلوگیری از بیکاری جمعی از خبرنگاران عزیز این روزنامه که عضو خانه مطبوعات هستند، موضوع را پیگیری کرده و تا حصوص نتیجه پیگیری خواهم کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان تصریح کرد: امیدواریم دیدگاه و نظرات سرمایه گذاران استانی با هیات امنای محترم موسسه فرهنگی و هنری خراسان به نتیجه مطلوبی برسد که ثمره آن راه اندازی مجدد روزنامه خراسان شمالی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که روزنامه خراسان شمالی به زودی به چرخه فعالیت و انتشار برگردد و جوجبات خوشحالی خبرنگاران عزیز این رسانه را فراهم کند.

خادمی گفت: موسسه فرهنگی هنری خراسان در سالهای قبل نیز چندین نشریه زیرمجموعه خود را در استانهای سیستان و بلوچستان و استان گلستان بنا به تشخیص خود تعطیل و از پایان روز 16 شهریورماه جاری نیز بنا به مصالح جمعی اعضا، روزنامه های خراسان شمالی و جنوبی را تعطیل اعلام کرده است.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 25 شهریور 1400 ساعت 18:27
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره