چاپ کردن این صفحه .
شنبه, 23 دی 1402 ساعت 13:09
  • .

لزوم تشکیل و تقویت هیات‌های اندیشه ورز در استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: هیات های اندیشه ورز نخبگانی باید در بخش های گوناگون صنایع و دستگاه های اجرایی استان با هدف شناسایی و رفع چالش ها تشکیل شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان‌شمالی اظهار کرد: گرچه هیات اندیشه ورز نخبگانی در حوزه معدن استان تشکیل شده است اما باید این هیات در سایر بخش ها نیز تشکیل شود و صنایع، واحدهای تولیدی، سازمان ها، دستگاه های دولتی و غیردولتی برای رفع چالش های خود از آن بهره گیرند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان و هیات های اندیشه ورز می توانند طرح ها و ایده های خود در هر بخشی ارایه دهند و راهگشای سازمان ها باشند.

حسین نژاد ادامه داد: این نهادها نیز نباید منتظر طرح پیشنهادی از سوی صنایع باشند بلکه طرح های جدید و ابتکاری خود را به آنها پیشنهاد دهند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر صنایع استان از ظرفیت پارک علم و فناوری در اجرای طرح ها استفاده کنند از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۳۵۸ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در شرکت های دانش بنیان استان فعالیت می کنند.

محمدرضا قربانی با اشاره به روند افزایشی اشتغال در شرکت های دانش بنیان استان، افزود: سال گذشته یکهزار و ۸۶ نفر نیروی کار و سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶۷ نفر نیرو در این شرکت ها به کار گرفته شدند.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید و اشتغال، نقشی ویژه ای دارند به گونه ای که اگر مسیر فعالیت این شرکت‌ها هموار شود، کمبودها در حوزه تولید برطرف خواهد شد.

قربانی افزود: این شرکت ها به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کنند، همواره در رشد علمی و اقتصادی پیشتاز بوده اند.

گفتنی است: با احتساب این نشست تاکنون در خراسان شمالی ۱۵ ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان تشکیل شده است که ۹۷ درصد مصوبات آن تاکنون تحقق یافته است.

۱۳۵ شرکت دانش بنیان و فناور و نوآور در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۳۵ شرکت، دانش بنیان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn