اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 22:23

شنبه, 23 دی 1402 ساعت 13:09
  • .

لزوم تشکیل و تقویت هیات‌های اندیشه ورز در استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: هیات های اندیشه ورز نخبگانی باید در بخش های گوناگون صنایع و دستگاه های اجرایی استان با هدف شناسایی و رفع چالش ها تشکیل شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان‌شمالی اظهار کرد: گرچه هیات اندیشه ورز نخبگانی در حوزه معدن استان تشکیل شده است اما باید این هیات در سایر بخش ها نیز تشکیل شود و صنایع، واحدهای تولیدی، سازمان ها، دستگاه های دولتی و غیردولتی برای رفع چالش های خود از آن بهره گیرند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان و هیات های اندیشه ورز می توانند طرح ها و ایده های خود در هر بخشی ارایه دهند و راهگشای سازمان ها باشند.

حسین نژاد ادامه داد: این نهادها نیز نباید منتظر طرح پیشنهادی از سوی صنایع باشند بلکه طرح های جدید و ابتکاری خود را به آنها پیشنهاد دهند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر صنایع استان از ظرفیت پارک علم و فناوری در اجرای طرح ها استفاده کنند از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۳۵۸ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در شرکت های دانش بنیان استان فعالیت می کنند.

محمدرضا قربانی با اشاره به روند افزایشی اشتغال در شرکت های دانش بنیان استان، افزود: سال گذشته یکهزار و ۸۶ نفر نیروی کار و سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶۷ نفر نیرو در این شرکت ها به کار گرفته شدند.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید و اشتغال، نقشی ویژه ای دارند به گونه ای که اگر مسیر فعالیت این شرکت‌ها هموار شود، کمبودها در حوزه تولید برطرف خواهد شد.

قربانی افزود: این شرکت ها به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کنند، همواره در رشد علمی و اقتصادی پیشتاز بوده اند.

گفتنی است: با احتساب این نشست تاکنون در خراسان شمالی ۱۵ ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان تشکیل شده است که ۹۷ درصد مصوبات آن تاکنون تحقق یافته است.

۱۳۵ شرکت دانش بنیان و فناور و نوآور در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۳۵ شرکت، دانش بنیان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره