اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 16:46

پنج شنبه, 05 بهمن 1402 ساعت 23:34
  • .

آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی مهار شد/ هیچ کدام از کادر درمان و بیماران آسیب ندیدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مهار آتش در بیمارستان گاندی پس از حدود دو ساعت تلاش بی وقفه خبر داد؛ در همین حال، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی گفت: حوالی ساعت ۱۹ امشب حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی در خیابان ولیعصر به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام و بی درنگ آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماموران چند ایستگاه به همراه تجهیزات کامل از جمله تانکر آب و نردبان بلند در محل حضور دارند، افزود: عملیات آتش‌نشانان شروع شده و جزییات این حادثه پس از پایان عملیات اعلام می‌شود.

رییس اورژانس استان تهران در پی حریق بیمارستان گاندی اعلام کرد: اورژانس در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است.

محمداسماعیل توکلی افزود: اکنون ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس به بیمارستان گاندی اعزام شده‌اند.

اعمال محدودیت های ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد:‌ تیم های پلیس راهور در صحنه حاضرند و محدودیت های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می شود.

وی افزود: جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

بیمارستان گاندی در حال تخلیه است

رئیس بیمارستان گاندی اعلام کرد: ضلع شرقی بیمارستان دچار حریق شده و در حال تخلیه بیمارستان هستیم.

وی گفت: طبق اطلاعات اولیه هیچ یک از بیماران آسیبی ندیده است.

آتش در حال مهار است

آخرین تصاویر دریافتی ایرنا نشان می‌دهد با حضور نیروهای آتش‌نشان، میزان آتش در بیمارستان گاندی رو به کاهش است.

انتقال بیماران در حال انجام است

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتقال بیماران از بیمارستان گاندی به سایر بیمارستان‌ها توسط واحدهای اورژانس در حال انجام است.

در همین زمینه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر بیماران با اولویت بیماران بدحال بیمارستان گاندی که دچار آتش سوزی شده است، در حال انتقال به سایر بیمارستانهای شهر تهران هستند.

پدرام پاک آیین شب پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: دقایقی قبل ضلع شرقی بیمارستان گاندی دچار حریق شد و هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند .

وی اظهار داشت: اکنون اورژانس استان تهران به حالت آماده باش درآمده و چهار دستگاه امبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس در بیمارستان گاندی مستقر در حال انتقال بیماران هستند.

پاک آیین تصریح کرد: البته بیمارانی که دچار پایدار هستند در هتل مجاور بیمارستان گاندی اسکان داده می شوند تا انتقال آنها به بیمارستانهای دیگر انجام شود.

وی گفت: علت حریق در بیمارستان گاندی مشخص نیست و در دست بررسی است.

پاک آیین اظهار داشت: پنج بیمارستان پذیرای بیماران بیمارستان گاندی هستند و محل بستری بیماران منتقل شده به این مراکز درمانی به خانواده های آنها اطلاع داده می شود.

مردم اطراف بیمارستان گاندی تجمع نکنند

معاون عملیات پلیس راهور تهران درخواست کرد مردم از تردد غیرضروری و تجمع در اطراف محل حادثه(بیمارستان گاندی) و معابر پیرامونی آن خودداری کنند.

تشکیل پرونده قضایی برای بررسی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی

معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و پرونده قضایی برای بررسی علل وقوع این حادثه تشکیل شد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه ، در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور از آخرین وضعیت آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی

معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با وزیر کشور و رئیس آتش نشانی تهران، ضمن پیگیری آخرین وضعیت آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران، بر آمادگی همه دستگاه های امدادی برای رسیدگی به حادثه مذکور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،محمد مخبر در این تماس های تلفنی با احمد وحیدی و قدرت‌الله محمدی، پشتیبانی لازم از دستگاه های امدادی و درمانی در پی آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران را ضروری دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت موجود به کار ببندند.

وزیر کشور و رئیس آتش نشانی تهران نیز در این تماس های تلفنی آخرین وضعیت حادثه را تشریح و از تلاش همه دستگاه های امدادی برای مهار بحران و همه دستگاه های اجرایی استان برای پشتیبانی و رسیدگی به حادثه دیدگان خبر دادند.

آتش تقریبا مهار شد

سید جلال ملکی شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان بیمارستان آغاز و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود، افزود: همچنین شعله‌های آتش از طریق نما به بخش‌هایی از داخل ساختمان نیز سرایت کرده بود.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان در این شرایط و از چندین جهت عملیات خود برای اطفاء حریق را که در بخش شرقی ساختمان رخ داده بود آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند، گفت: قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بود و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند.

ملکی ادامه داد: با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد.

وی گفت: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در طبقات بیمارستان کردند که درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیمارستان مورد جستجو واقع شده است.

ملکی در خصوص عملیات اطفای حریق نیز یادآور شد: می‌توان گفت که شعله‌های آتش بطور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت: فوتی و مصدوم نداشتیم

بنابر اعلام معاون درمان وزارت بهداشت، ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.دو نفر دیگر هم به دلیل آن که به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند.

وی تاکید کرد که در این حادثه خوشبختانه فوتی و مصدوم سوختگی نداشتیم.

حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی مصدوم نداشت/ مردم نگران نباشند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی هیچ مصدومی نداشتیم، مردم نگران نباشند.

قدرت اله محمدی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: ساختمان در حال ساخت در کنار بیمارستان گاندی دچار آتش سوزی شد که بخشی از آن به بیمارستان سرایت کرد و شعله‌های آتش به بیمارستان سرایت کرد.

وی در ادامه افزود: در سریعترین زمان ممکن آتش‌نشانان از ۱۰ ایستگاه به بیمارستان گاندی اعزام شدند و کلیه بیماران بیمارستان گاندی به بیرون از بیمارستان منتقل شده و خدا را شاکریم که تا این لحظه هیچ مصدومی نداشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: در حال تلاش هستیم که برای ساختمان در حال ساختی که دچار حریق شده عملیات اطفای حریق را به صورت کامل انجام دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه علاوه بر نمای ساختمان درون ساختمان نیز دچار آتش سوزی شده خطاب به مردم گفت: شهروندان نگران نباشند چون هیچ کدام از شهروندان تاکنون مصدوم نشدند و همه افراد را نجات دادیم.

فرماندار تهران: همه بیماران بیمارستان گاندی از بیمارستان خارج شدند

فرماندار تهران گفت: همه بیماران حاضر در بیمارستان گاندی با تلاش آتش‌نشانان از این بیمارستان خارج شدند.

احمد قیومی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: حریق در این بیمارستان توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی مهار شده و نگرانی وجود ندارد و تمامی بیماران نیز از بخش‌ها خارج شدند.

وی در ادامه یادآور شد: هم‌اکنون نیروهای آتش‌نشانی در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند و امیدوارم هرچه سریعتر با زحمات آتش‌نشانان بیمارستان به حالت عادی برگردد.

فرماندار تهران تأکید کرد: هیچ گونه نگرانی برای شهروندان و بیمارانی که در بیمارستان حضور داشتند، وجود ندارد.

حضور وزیر کشور در محل حادثه

آقای وحیدی وزیر کشور به همراه استاندار تهران در محل بیمارستان گاندی حاضر شد و از نزدیک جریان مهار آتش در این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد.

وزیر کشور با حضور در محل بیمارستان گاندی گفت: با عکس العمل به‌موقع تیم های امداد و نجات، حریق در این بیمارستان مهار شد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی درباره علل وقوع این آتش‌سوزی گفت:بعد از بررسی نهایی گزارش‌هایی از علت حادثه داده‌ می‌شود فعلا آنطور که مشخص است آتش از محل هتلینگ بیمارستان گاندی شروع شده است.

بستری شدن ۹۳ بیمار گاندی در بیمارستانهای دیگر/ اسامی مراکز درمانی جایگزین اعلام شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتقال و بستری شدن ۹۳ بیمار بیمارستان گاندی که دچار حریق شده است، به سایر بیمارستانهای تهران خبر داد.

سید کریمی شب پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: این بیماران به بیمارستانهای فیروزگر، دی ، کسرا و یاس منتقل شدند و اکنون هیچ بیماری در بیمارستان گاندی نیست و فوتی نیز بر اثر حریق نداشتیم .

وی با بیان اینکه آتش سوزی بیمارستان گاندی در دست بررسی است، اظهار داشت: جای نگرانی نیست و بیماران با همکاری اورژانس با سرعت از بیمارستان گاندی به مراکز درمانی یاد شده منتقل شدند .

بیمارستان گاندی، شامگاه پنجشنبه (۵ بهمن ۱۴۰۲) طعمه حریق شد. با حضور ماموران چند ایستگاه به همراه تجهیزات کامل از جمله تانکر آب و نردبان بلند، میزان آتش در بیمارستان گاندی رو به کاهش است.

مشخصات دقیق بیماران گاندی انتقالی به دیگر بیمارستان‌ها به زودی اعلام می‌شود

رییس اورژانس تهران گفت: مشخصات دقیق بیماران گاندی انتقالی به دیگر بیمارستان‌های پایتخت را به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به محل حادثه، محمداسماعیل توکلی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار نهایی مصدومان احتمالی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی در حال تجمیع توسط همکاران است.

وی در ادامه با اعلام اینکه حادثه هیچ کشته ای نداشت، یادآور شد: آتش‌نشانی و اورژانس به عنوان اولین دستگاه‌های امدادرسان در محل حضور پیدا کردند و به موقع اقدامات لازم انجام شد.

رییس اورژانس تهران تاکید کرد: مردم نگران نباشند، تمام بیماران منتقل شده وضعیت عمومی خوبی دارند؛ همراهان بیماران نیز نگران نباشند.

توکلی با اشاره به اینکه برخی از بیماران به بیمارستان کسری منتقل شدند، افزود: به زودی بعد از اتمام کامل عملیات در بیمارستان گاندی اینکه هر بیمار به کدام بیمارستان منتقل شده نیز به صورت لیست تجمیعی از سوی رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رسد.

۵ بار به بیمارستان گاندی اخطار داده شده بود

سخنگوی اتش‌نشانی پس از مهار آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی اعلام کرد:‌ تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده‌ بود.

ملکی گفت: آبان ماه سال جاری آخرین باری بود که به این بیمارستان در جلسه کمیته ایمنی منطقه هشدار و اخطار دادیم و قول رفع ایرادات را داده بودند اما ترتیب اثر نداده اند.

اسامی بیماران منتقل‌شده از بیمارستان گاندی منتشر شد

روابط عمومی اورژانس، اسامی بیماران بیمارستان گاندی را که در سایر بیمارستان‌ها بستری شده‌اند منتشر کرد.

روابط عمومی اورژانس ضمن انتشار اسامی بیماران بیمارستان گاندی که امروز دچار حادثه آتش‌سوی شد، از مردم خواست برای کسب اطلاع از وضعیت بیماران خود جدا از تماس با شماره ۱۱۵ خودداری کنند.

طبق این اطلاعیه، خانواده بیماران می‌توانند با شماره تماس ۴۶۰۱۵۸۲۷ تماس بگیرند و با اعلام اطلاعات بیمارشان، از محل انتقال بیمار مطلع شوند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره