اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 23:16

یکشنبه, 26 فروردين 1403 ساعت 04:03
  • .

ان بی سی: بایدن نگران کشیده شدن پای آمریکا به یک درگیری گسترده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شبکه خبری ان بی سی آمریکا در گزارشی، نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده که بنیامین نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به نحوی عمیق‌تر وارد درگیری‌هایی گسترده‌تر کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، در این گزارش شبکه خبری ان بی سی ،آمده است: به گفته سه نفر از افراد آشنا به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور (آمریکا)، وی به طور خصوصی ابراز نگرانی کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل تلاش می‌کند پای ایالات متحده را عمیقاً به یک درگیری گسترده‌تر بکشاند.

مقام‌های آمریکایی نگران هستند که اسرائیلی‌ها ممکن است به سرعت و بدون تفکر درباره تبعات اقدام خود، پاسخی سریع به حملات پهپادی و موشکی ایران بدهند.

این دیدگاه آمریکایی‌ها تا اندازه‌ای ناشی از نگاه آنها به رویکردی است که اسرائیلی‌ها در جنگ با حماس و همچنین حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق در پیش گرفتند.

منابع آگاه به ان‌بی‌سی گفته‌اند که مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی از تصمیم (رژیم) اسرائیل برای حمله به ساختمان کنسولی ایران در روز ۱ آوریل (۱۳ فروردین) ابراز ناامیدی می‌کنند.

آمریکایی‌ها می‌گویند مقام‌های اسرائیل در زمان انجام این حمله، به اندازه کافی به تبعات آن از جمله اینکه چطور بر مذاکرات برای آزادی اسرا اثر خواهد گذاشت، فکر نکرده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی به ان بی سی، گفت: فکر نمی‌کنم اسرائیلی‌ها در حمله به کنسولگری ایران، محاسبات لازم را در مورد تبعات آن حمله انجام داده بودند چرا که آنها همیشه بهترین تصمیم‌های راهبردی را اتخاذ نمی‌کنند.

همچنین به گفته یکی از مقام‌های ارشد دفاعی ایالات متحده، رهبران ارشد پنتاگون نیز به‌طور خصوصی نسبت به زمان حمله به کنسولگری ایران در دمشق ابراز ناامیدی کرده‌اند، زیرا این حمله به‌طور فاجعه‌باری تشدیدکننده بحران موجود بود.

گفتنی است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره