اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:08

شنبه, 14 بهمن 1402 ساعت 17:15
  • .

صعود سزاوارانه تیم ملی ایران به نیمه‌نهایی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار حساس مقابل ژاپن به برتری دو بر یک دست یافت و سزاوارانه راهی مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، تیم‌ ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۵ امروز شنبه در مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آسیا، در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه به مصاف ژاپن رفت تا فینال زودهنگام این مسابقات، در یک‌چهارم برگزار شود. قضاوت این دیدار حساس را، «ما نینگ» از چین برعهده داشت و در نهایت شاگردان امیر قلعه‌نویی با نمایشی خیره‌کننده در نیمه دوم به برتری دو بر یک رسیدند.

بازی در حالی آغاز شد که مهدی طارمی به دلیل اخراج در بازی مقابل سوریه، امکان حضور در میدان را نداشت و همین امر موجب شد تا امیر قلعه‌نویی، تغییراتی را در ترکیب و سیستم بازی تیم کشورمان ایجاد کند.

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

این دیدار با حملات ژاپن آغاز شد و تیم ایران با اتخاذ روش تدافعی، درپی دفاع از دروازه و استفاده از ضد حملات بود. پس از گذشت دقایقی، بازیکنان تیم کشورمان با حرکات از جناحین، ژاپن را تحت فشار قرار دادند.

دقیقه سیزدهم حرکت بازیکنان ایران با شوت سنگین علیرضا جهانبخش همراه شد که ضربه کاپیتان ایران، راهی به دروازه حریف نداشت.

تیم ایران با پِرس از زمین حریف و دوندگی بالای هافبک‌ها خود، کار را برای حریف سخت کرده و اجازه بازی‌سازی به آنها را برای دقایقی نداد.

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

در دقیقه ۲۸، هیدماسا موریتا با حرکت پابه توپ از میان مدافعان ایران به راحتی وارد محوطه جریمه شد و ضربه او پس از برخورد به علیرضا بیرانوند تبدیل به گل شد.

در دقیقه ۳۹، سامان قدوس با حرکتی مناسب به محوطه جریمه ژاپن رسید که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه، ارسال‌های متعدد بازیکنان ایران روی دروازه حریف، سودی نداشت تا نیمه نخست با یک گل به سود سامورایی‌ها همراه شود.

نیمه دوم با حملات ایران آغاز شد و در دقیقه ۵۰ سردار آزمون نتوانست در مصاف تک به تک با دروازه‌بان حریف گلزنی کند، هرچند لحظاتی بعد این صحنه آفساید اعلام شد.

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

در دقیقه ۵۵ پاس عالی آزمون به محمد محبی رسید و این بازیکن با ضربه‌ای تماشایی گل تساوی را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۶۳ سردار آزمون به زیبایی دروازه ژاپن را باز کرد که این گل با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، مردود اعلام شد.

در دقیقه ۶۷، ارسال عالی رضائیان به محمد محبی رسید و این بازیکن قدر این موقعیت را نداست و ضربه سر او به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۲، حرکت عالی بازیکنان ایران و ضربه سر تماشایی آزمون با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

حملات همه جانبه ایران ادامه یافت و در دقیقه ۹۴، کنعانی‌زادگان که تا محوطه جریمه حریف پیش آمده بود با خطای بازیکن ژاپن سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. علیرضا جهانبخش پشت توپ ایستاد و گل دوم و برتری ایران را به ارمغان آورد.

با این اوصاف تیم ایران با این پیروزی ارزشمند راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و به مصاف برنده قطر و ازبکستان خواهد رفت. دیدار تیم های ازبکستان و قطر امروز ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، سردار آزمون، محمد محبی و رامین رضاییان.

ترکیب ژاپن

زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیدماسا موریتا، واتارو اندو، آیاسه اوئدا، ریتسو دوآن، سیا مایکوما، تاکفوسو کوبو، هیروکی ایتو، تاکهیرو تومیاسو و دایزن مائد

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره