اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 00:56

پنج شنبه, 30 فروردين 1403 ساعت 14:20
  • .

لزوم پیگیری جذب اعتبار جاده بجنورد- جنگل گلستان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: مسوولان راه و شهرسازی استان باید پیگیر دریافت تسهیلات ماده ۵۶ و استفاده از ظرفیت آن برای سرعت دادن به اجرای پروژه راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی جوابگوی نیاز برای اجرای این پروژه ملی راهسازی نیست اظهار کرد: دریافت تسهیلات ماده ۵۶ برای سرعت دادن به اجرا و زمان بهره برداری از پروژه های ملی راه شهرسازی بویژه محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان بسیار اهمیت دارد.

طرح احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد- قوچان بطول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است که در همین راستا تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان بطول ۱۳۴ کیلومتر که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت.

ارسال بخشنامه سازمان برنامه و بودجه برای شعار سال

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ارسال بخشنامه از سازمان برنامه و بودجه در زمینه شعار سال گفت: در این بخشنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال تاکید شده است و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی تکلیف دارند تا برای تحقق آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: سند جهش تولید در استان با همکاری دستگاه های مختلف در حال تدوین است و این سند تا یک ماه دیگر باید ارائه شود تا نقشه راه در طول سال قرار گیرد.

حسین نژاد درباره الحاق زمین به محدوده شهرهای استان برای اجرای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت تامین شده و یا در دست پیگیری است در این میان در برخی شهرها از جمله فاروج و شیروان با مشکل نبود زمین ملی برای اجرای این طرح ها روبه رو هستیم که در این باره انتظار می شود مشکل با همکاری جهاد کشاورزی برطرف شود.

وی ساخت و ساز و ساخت مسکن را یکی از مصادیق برای تحقق جهش تولید برشمر و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با همکاری نهادهای مختلف و سرعت دادن به برطرف شدن مشکل تامین زمین، جایگاه استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بهتر شود.

تدوین سند جهش تولید استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: سند جهش تولید استان در حال تدوین است و از دستگاه های اجرایی انتظار می رود برای سرعت دادن به آن اهتمام داشته باشند.

ناصر فخرموحدی با بیان اینکه یکی از راهکارها برای تحقق شعار سال، جذب نقدینگی در اختیار مردم است که در این باره بانک ها نقش تاثیر گذار دارند اظهار کرد: تشکیل و توسعه تعاونی ها نیز از دیگر مصداق های مردمی سازی اقتصاد است و برای تحقق شعار سال باید شرکت های تعاونی توسعه یابد.

وی، انتشار اوراق سپرده با اولویت اجرای پروژه های با بازدهی بالا، تقویت و جذب سرمایه های بخش خصوصی، احیای واحدهای راکد و کمک به رونق تولید در واحدهای تولیدی نیمه فعال از دیگر راهکارها برای تحقق شعار سال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر ایجاد زنجیره ارزش در استان برای جهش تولید در استان گفت: ۱۳ زنجیره ارزش تولید در استان شناسایی شده است که تاکنون سه زنجیره ارزش شامل تولید گوشت قرمز، فرش دستباف و گیاهان دارویی در وزارت کشور تایید شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند

آخرین ویرایش در شنبه, 01 ارديبهشت 1403 ساعت 00:52
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره