اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 23:28

یکشنبه, 26 فروردين 1403 ساعت 01:06
  • .

عبور بالستیک‌های ایرانی از گنبد آهنین/۸۰ پهپاد دیگر در راه اسراییل

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش نسیم امروز به نقل ازایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

۶:۲۳ حمله موشکی حزب الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی

مقاومت اسلامی لبنان بامداد یکشنبه از حمله موشکی به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد.

۶:۲۲ ان بی سی: بایدن نگران کشیده شدن پای آمریکا به یک درگیری گسترده است

شبکه خبری ان بی سی آمریکا در گزارشی، نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده که بنیامین نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به نحوی عمیق‌تر وارد درگیری‌هایی گسترده‌تر کند.

۶:۰۵ عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

۵:۴۵ آمریکا خطاب به اسرائیل: قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حمله ایران، به ما اطلاع دهید

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست تا قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حملات موشکی و پهپادی ایران، واشنگتن را در جریان قرار دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی ان ان ، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بعد از شروع حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، با یوآو گالانتس وزیر جنگ این رژیم گفت و گوی تلفنی انجام داد.

آستین در این تماس تلفنی خطاب به گالانتس تاکید کرد که اسرائیل قبل از هرگونه واکنش و پاسخ احتمالی به حمله ایران، مراتب را با واشنگتن در میان بگذارد.

گالانتس هم در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از حمله ایران، تاکید کرد که اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله بیشتر از سوی ایران آمادگی دارد.

۵:۴۵/ ۸۰ پهپاد دیگر در راه فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش دادند که ۸۰ پهپاد دیگر در راه فلسطین اشغالی هستند.

به گزارش ایرنا از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حدود ۸۰ پهپاد دیگر در راه هستند و پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر به فلسطین اشغالی برسند.

۵:۲۵ نشست اضطراری شورای امنیت عصر یکشنبه برای بررسی حمله ایران به اسرائیل

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل عصر یکشنبه به وقت محلی برای بررسی حمله ایران به اسرائیل در پی تجاوز این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه برگزار می شود

۵:۲۵ رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد

یک رسانه رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این رژیم خواسته است تا به حمله موشکی و پهپادی ایران پاسخ ندهد

۵:۱۱ سناتور آمریکایی: حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود

مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به پاسخ سنگین موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، این حمله را بسیار گسترده خواند.

۵:۰۸ بازتاب عملیات ایران در سرزمین‌های اشغالی در مطبوعات پاکستان

شبکه خبری جیو پاکستان با قطع برنامه‌های خود گزارش داد که پس از حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق اکنون ایران با شلیک بیش از یکصد پهپاد و موشک اهداف معین نظامی در اسرائیل را منهدم ساخت.

در این گزارش آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به طور مستقیم علیه اسرائیل دست به عملیات نظامی زد هرچند آمریکا و اردن به یاری اسرائیل شتافتند و اقدام به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی کردند.

سایت خبری جیو نیوز نیز، نوشت: همزمان با عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل، مردم در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمده و موفقیت این عملیات را جشن گرفتند.

وب سایت روزنامه انگلیسی زبان داون پاکستان هم در این باره، نوشت: سپاه پاسداران ایران عملیات پهپادی و موشکی علیه اسرائیل در تلافی حمله دمشق که منجر به کشته شدن هفت نظامی از جمله دو تن از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، انجام داد. ایران اعلام کرد که موشک‌های بالستیک پس از عملیات پهپادها شلیک شده است.

داون افزود: ایران بارها اسرائیل را به تلافی حمله هوایی مرگبار اول آوریل (۱۳ فروردین) به ساختمان کنسولی خود در دمشق تهدید کرده بود و در مقابل واشنگتن نیز بارها در روزهای اخیر هشدار داده بود که عملیات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران قریب الوقوع است.

شبکه اکسپرس نیوز پاکستان هم با قطع برنامه‌های خود در بامداد امروز (یکشنبه)، گزارش داد: ایران به اسرائیل با ده‌ها فروند موشک و پهپاد حمله کرد و ارتش اسرائیل نیز هدف قرار گرفتن اماکن نظامی و امنیتی خود از سوی ایران را تائید کرده است.

اکسپرس افزود: جمهوری اسلامی ایران همزمان به برخی از کشورهای منطقه نیز هشدار داد که در صورت مشارکت با اسرائیل و آمریکا برای هرگونه رویارویی با ایران، پاسخ متناسب دریافت خواهند کرد.

سایت روزنامه انگلیسی زبان دی نیوز نیز نوشت: ایران دست به یک عملیات بی سابقه علیه اسرائیل زد و طی آن بیش از یکصد فروند موشک و پهپاد از خاک ایران علیه اهدافی در اسرائیل شلیک شد.

دی نیوز نوشت: پس از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل، تهران بار دیگر به واشنگتن هشدار داد که وارد ماجرا نشود.

شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان هم در خبرهای فوری خود اعلام کرد که ایران با شلیک موشک و پهپاد انتقام خون نظامیان خود را از اسرائیل را گرفت. ده‌ها پهپاد و موشک ایرانی علیرغم آمادگی اسرائیل و یاری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، فرود آمد.

همزمان با عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی شبکه‌های اجتماعی در پاکستان از جمله ایکس (توئیتر سابق)، با انتشار فیلم‌های مرتبط با عملیات پهپادی و موشکی ایران و اصابت آن در عمق سرزمین‌های اشغالی، خبرهای فوری آن را بازنشر کردند.

۵:۰۱ ایروانی: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ ایران قاطع تر خواهد بود

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد: اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

۴:۴۷ دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو

یک مقام آمریکایی شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او پس از یک وقفه کوتاه پس از نشست قبلی خود، دوباره در اتاق موقعیت کاخ سفید گردهم آمده اند.

بر اساس گزارش ها، نشست قبلی بایدن با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا، تقریبا دو ساعت طول کشید. بایدن پس از اولین نشست با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفتگو کرد.

هنوز جزئیاتی از این گفت‌وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده است. بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند».

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در حال برگزاری است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار کرد.

در این نشست لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در این نشست کاخ سفید حضور داشتند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا بصورت ویدئویی شرکت کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل روز شنبه توسط حیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در خاورمیانه قرار گرفت.

۴:۳۳ واکنش کشورهای آمریکای لاتین به حمله ایران به رژیم صهیونیستی

چندین کشور آمریکای لاتین از جمله شیلی و آرژانتین نسبت به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و وضعیت کلی در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

«آلبرتو ون کلاورن» وزیر خارجه شیلی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: نگرانی خود را نسبت به تشدید جدی تنش‌ها در خاورمیانه و حملات ایران علیه (رژیم) اسرائیل ابراز می‌کنم. شیلی استفاده از زور را محکوم و از حقوق بشردوستانه بین‌المللی دفاع می‌کند.

مکزیک نیز نگرانی عمیق خود درباره این حمله و تاثیری که می‌تواند بر زندگی هزاران نفر داشته باشد را ابراز کرد.

دبیرخانه امور خارجه مکزیک نیز در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: مکزیک استفاده از زور در روابط بین‌المللی را محکوم می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به دنبال راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از تعمیم یافتن درگیری در خاورمیانه باشند.

مانوئل آدورنی سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین هم در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین سفر خود به دانمارک را کوتاه کرد و روز یکشنبه به کشور بازخواهد گشت تا یک کمیته بحران با توجه به آخرین رویدادها در (رژیم) اسرائیل تشکیل دهد.

وزارت خارجه اکوادور نیز در بیانیه‌ای با اعلام اینکه «به نظارت بر وضعیت ادامه می‌دهیم»، خبر داد که با کارکنان دیپلماتیک خود در منطقه در تماس است.

۴:۲۰ تداوم هراس در سرزمین‌های اشغالی؛ آذوقه در اسرائیل تمام شد

درحالیکه ترس و وحشت ساکنان رژیم صهیونیستی را فراگرفته و آنها همچنان درحال ذخیره مواد غذایی هستند، گزارش‌های میدانی از سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که ساکنانی که برای خرید آذوقه به فروشگاه‌ها هجوم آورده‌اند با جمله «آذوقه تمام است»، روبرو شده‌اند.

۴:۱۵ اسرائیل دست به دامن شورای امنیت سازمان ملل شد

«گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای فوری به «ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده داشت، خواستار تشکیل نشست فوری و اضطراری این شورا درباره حمله ایران شده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت که حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم نکرده ، خواسته است که پاسخ شنبه شب تهران به این تجاوز را صریحا محکوم کند و در عصبانیت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، آن را «تروریستی» خوانده است.

۴:۰۳ ۱۰۰ میلیون دلار خسارت صهیونیست‌ها تنها در دقایق اولیه حمله موشکی ایران

رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تنها در دقایق اولیه حمله موشکی ایران حدود یکصد میلیون دلار خسارت دیده است.

۴:۰۰ واکنش نخست وزیر کانادا به حمله پهپادی-موشکی ایران به اسرائیل

نخست وزیر کانادا، بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد.

۳:۵۳ اعتراف سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: یک فرودگاه نظامی مورد اصابت موشک قرار گرفت

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک فرودگاه نظامی در رژیم صهیونیستی مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

۳:۵۱ ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

۳:۴۸ دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت‌ها در منطقه شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد:« من از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه به شدت نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند.»

دبیرکل سازمان ملل گفت: من بارها تاکید کرده ام که نه منطقه و نه جهان نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.

گوترش همچنین گفت: «من تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده عصر امروز (شنبه به وقت محلی / نیویورک) جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم. من خواستار توقف فوری این خصومت ها هستم.»

۳:۳۲ مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده لایحه حمایت از رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند

رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا پس از حمله ایران به رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای، اعلام کرد: مجلس نمایندگان ایالات متحده در برنامه خود برای هفته آینده تغییری ایجاد می‌کند تا لایحه‌ای که از (رژیم) اسرائیل حمایت می‌کند را بررسی کند.

۳:۳۰ بازتاب حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های هندی؛ خاورمیانه در آتش

رسانه‌های هندی با گزارش لحظه به لحظه از پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، این اقدام را پاسخی به تشدید تنش‌ها میان دشمنان بزرگ منطقه‌ای دانستند.

۳:۲۴ رسانه صهیونیستی: ۱۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت بامداد یکشنبه گزارش داد که ۱۵۰ موشک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک شده است.

۳:۲۱ ناو آمریکایی عازم مدیترانه می شود

آمریکا در واکنش به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل یک فروند ناو جنگی خود را همراه ۲۵۰۰ تفنگدار به شرق مدیترانه اعزام می کند.

۳:۱۵ بیانیه وزارت دفاع انگلیس در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل

در این بیانیه که یک نسخه آن بامداد یکشنبه در تارنمای وزارت دفاع انگلیس منتشر شد آمده است: دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه، با شرکای خود در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما چندین جت اضافی نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی را به منطقه منتقل کرده‌ایم. این‌ جت‌ها عملیات «شیدر» بریتانیا را که برای مقابله با داعش در عراق و سوریه مستقر است تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم هرگونه حمله هوایی را در محدوده ماموریت‌های ما رهگیری خواهند کرد.

بیانیه یادشده می‌افزاید: ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای خود در راستای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

در همین حال گرنت شپس وزیر دفاع انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حمله ایران «هیچ سودی جز تضعیف بیشتر امنیت منطقه ای ندارد.»

وی مدعی شد: ما به همکاری با اسرائیل و شرکای خود در منطقه برای جلوگیری از تشدید بیشتر ادامه می دهیم.

شپس بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی افزود: صلح و ثبات به نفع همه است و من از ایران می‌خواهم که فوراً به هر گونه رفتار بی‌ثبات‌کننده پایان دهد.

هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن

۳:۱۴ هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندان این کشور در اردن

سفارت آمریکا در اردن در پی بسته شدن حریم هوایی این کشور و آغاز پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی در امان درباره لزوم رعایت مداوم اقدامات احتیاطی هشدار داد.

۳:۱۲ واکنش آلمان به حمله موشکی ایران به اسرائیل/ حمایت برلین از تل آویو

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در صفحه رسمی خود در شبکه ایکس، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را قویا محکوم کرد.

بربوک در پیام خود بدون اشاره به جنایات فراوان و آشکار رژیم صهیونیستی که سراسر منطقه را به آشوب و ناامنی کشانده است، مدعی شد: ایران پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است. ما این حمله را که می‌تواند یک منطقه را به آشوب بکشاند به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم. ایران و نیروهای نیابتی آن باید سریعا به این حملات خاتمه دهند. تمامی همبستگی‌مان در این ساعات با اسرائیل است

۳:۱۰ تلاش بایدن برای افزایش روحیه رژیم اسرائیل و نخستین واکنش به حمله ایران

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی در اظهارنظری مداخله جویانه برغم هشدارهای تهران به واشنگتن برای عدم دخالت در پاسخ ایران به حمله رژیم سرائیل به کنسولگری اش در دمشق سوریه اعلام کرد: «من به تازگی با تیم امنیت ملی خود برای اطلاع از حملات ایران علیه اسرائیل ملاقات کردم. تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن، قاطع و مستحکم است.»

۳:۰۸بیانیه وزارت امور خارجه درمورد پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

در این بیانیه تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند.

همچنین در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه در این بیانیه افزود: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

۲:۵۴ اصابت چند موشک به مناطقی در فلسطین اشغالی

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد که چند موشک در مناطقی در عراد (۴۵ کیلومتری شرق بئر السبع) در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و خبرها حاکی از مجروح شدن چند نفر در محل اصابت است.

بر اساس این گزارش، همچنین چند موشک به صورت مستقیم به شهر اشغالی ام الفحم اصابت و نیروهای امدادی عازم این منطقه شده‌اند.

۲:۴۹ بولتون: بایدن مقصر اصلی حمله ایران به اسرائیل است

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ در مصاحبه‌ای شخص بایدن رئیس جمهور آمریکا را مقصر اصلی حمله ایران به رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد: دولت آمریکا از همان ابتدا با حمله حماس به طور قطعی برخورد نکرد و فکر نکرد که این حمله بخشی از عملیات بزرگتر به نام حلقه آتش اطراف اسرائیل خواهد بود.

بولتون در این مصاحبه ادعا کرد که اعتقاد دارد حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی نیروهای آمریکایی را وارد عمل کند و حتی تا خاک ایران پیش ببرد.

مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ با انتقاد از دیگر شبکه‌های تلویزیونی که ادعا می‌کنند این حمله مهم نیست، گفت: اتفاقا این یک حمله فوق‌العاده گسترده با موشک‌های کروز و بیش از یکصد پهپاد است و این تنها چیزی است که در حال حاضر از آن می‌دانیم.

۲:۴۸ سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۲ به آمریکا درباره هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران هشدار داد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی امریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: هرگونه تهدید امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله قاصم الجبارین

ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی !

با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز ، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی ، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران:

۱. به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.

به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۲:۳۸ همزمان با حمله ایران، فوج پهپادها از یمن هم به سمت اسرائیل به پرواز درآمد

تارنمای شبکه «الجزیره» به نقل از شرکت امنیتی «آمبری» خبر داد که همزمان با حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به مناطق اشغالی، نیروهای یمنی هم چندین فروند پرنده بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرده‌اند.

۲:۲۸ اشیاء نورانی در آسمان سرزمین های اشغالی/ صدای آژیر و انفجار اسرائیل را فرا گرفت

تصاویر زنده شبکه خبری الجزیره از شهر تل آویو، حاکی از رسیدن برخی پهپادها یا موشک های ایران به آسمان مناطق اشغالی است. در این تصاویر صدای آژیرهای خطر و صدای انفجارهای پی در پی به وضوح شنیده می شود.

۲:۲۴ آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد

بر اساس گزارش سی ان ان، دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌ آنها فاش شود، در گفت وگو با این شبکه خبری مدعی شدند که نیروهای ارتش آمریکا چند فروند از پهپادهای ایرانی را که در حال حرکت در مسیر خود به سمت اهدافی در رژیم صهیونیستی بودند، رهگیری کرده‌اند.

به نوشته سی ان ان، این مقام‌های آمریکایی بدون اشاره به اینکه نظامیان این کشور چگونه و کجا این پهپادها را رهگیری کرده‌اند، ادعا کردند: سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا در خاورمیانه برخی از پهپادهای ایرانی در حال حرکت به سمت (رژیم) اسرائیل را رهگیری کرده‌اند

۲:۲۳ آژیر خطر در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به صدا درآمد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه النقب، حیفا، دیمونا و مناطق دیگر فلسطین اشغالی خبر دادند.

۲:۱۴ رسانه‌های صهیونیستی از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبر دادند

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ایران در دور اول از حملات خود، یک فروند موشک هایپرسونیک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

۲:۱۲ نیروی هوایی مصر در حالت آماده باش قرار گرفت

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز، منابع نظامی و امنیتی مصر اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور در بحبوحه ترس از حمله هواپیمای بدون سرنشین ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گفته این منابع، فرماندهی کل ارتش مصر تیمی را برای نظارت بر اوضاع و اتخاذ هرگونه تصمیم لازم در مورد حریم هوایی مصر تشکیل داده است.

۲:۰۹ سناتور ارشد آمریکا بر تعهد واشنگتن برای حمایت از اسرائیل تاکید کرد

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه این لحظه‌ای است که ایالات متحده باید نشان دهد در کنار متحدان خود ایستاده است، اظهار کرد: ما باید در کنار اسرائیل باشیم تا اطمینان حاصل کنیم حمله ایران با اقدام قاطعانه و قدرت قابل توجه مواجه خواهد شد.

این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه سخنان خود، مدعی شد: دشمنان مشترک ما از جمله ایران و نیروهای نیابتی آن باید بدانند تعهد ما به (رژیم) اسرائیل، تزلزل‌ناپذیر است.

به نوشته سی ان ان، اظهارات ویکر در حالی مطرح شده است که ایران اعلام کرده که اولین موج موشک‌های بالستیک را به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک کرده است.

۲:۰۶ ادعای نیویورک‌تایمز: هدف حملات ایران پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در صحرای نقب است

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی در این گزارش خود به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی که نخواستند نام آنها فاش شود، مدعی شد: اطلاعات (رژیم) اسرائیل پرتاب ده‌ها پهپاد و موشک کروز از ایران و عراق را شناسایی کرده است.

همچنین یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرده است که ده‌ها هواپیمای اسرائیلی در حریم هوایی خود در حال پرواز و آماده سرنگونی پهپادهای ایرانی هستند.

۲:۰۳ تاکید بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها؛ واکنش اتحادیه اروپا به حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل شنبه شب (به وقت محلی اروپا) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به (رژیم) اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌ تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز در واکنش مشابهی، گفت: باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کرد. همچنین باید از خونریزی بیشتر جلوگیری کرد.

وی افزود: ما از نزدیک به پیگیری اوضاع با شرکای خود ادامه خواهیم داد.

۱:۵۳ نمایندگی ایران با هشدار به اسرائیل: اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد. »

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: «با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.»

۱:۴۹ ادعای بورل درباره عواقب حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته، پاسخ ایران را محکوم و ادعا کرد که این اقدام تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است.

۱:۴۵ حمله حزب الله لبنان به مقر پدافند هوایی رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا از المیادین، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی، ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه بامداد امروز (یکشنبه)، مقر پدافند هوایی و موشکی اسرائیل در پادگاه کیلع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها راکت هدف قرار داده است.

۱:۴۰ پاسخ ایران به اسرائیل در صدر اخبار روسیه قرار گرفت

خبرگزاری تاس در این باره نوشت: در پاسخ به جنایات اسرائیل، نیروی فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

این رسانه روس نوشت:‌ بنا بر گزارش برخی منابع، حمله ایران به اسرائیل شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد است که عمدتاً از ایران پرتاب می شود.

۱:۳۴ مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی به شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گفت که «بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها (انصارالله یمن) به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد، اما بخش عمده آن از ایران پرتاب خواهد شد.»

پیش از این، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است. »

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بطور مرتب از طریق تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت منطقه آگاه می شود امروز در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد.

واتسون تصریح کرد: تیم امنیت ملی بایدن بطور مستمر با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر شرکا و متحدان در ارتباط است.

۱:۳۳ فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه ساعتی پیش در صفحه رسمی خود در ایکس بدون اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونستی و اقدام اخیر آن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نوشت: فرانسه حمله ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می کند.

دیپلمات ارشد دولت فرانسه مدعی شد: ایران با تصمیم خود برای انجام چنین اقدام بی سابقه ای، گام جدیدی در جهت اقدامات بی ثبات کننده اش در منطقه برداشته و خطر تشدید اقدامات نظامی را ایجاد کرده است.

سژورنه در حمایت از اسرائیل نوشت: فراسنه بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می کند و همبستگی خود با اسرائیل را بار دیگر مورد تاکید قرار می دهد.

ساعتی پیش نیز ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی گفت: بریتانیا به دفاع از امنیت (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

۱:۳۰ ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، این شبکه خبری آمریکایی در این گزارش خود، نوشت: به گفته یکی از این مقامات، پیش‌بینی دولت (آمریکا) این است که ایران بیش از یکصد پهپاد، ده‌ها موشک کروز و ده‌ها موشک بالستیک پرتاب خواهد کرد که مقرهای (رژیم) اسرائیل را هدف قرار دهد، نه غیرنظامیان یا اماکن مذهبی.

«ان‌بی‌سی‌ نیوز» به نقل از این مقام آمریکایی، مدعی شد: ایالات متحده و (رژیم) اسرائیل به طور دقیق برای دفاع در برابر این حمله هماهنگ شده‌اند.

بنا بر گزارش این شبکه خبری، این مقام‌ آمریکایی همچنین، ادعا کرد: «ما آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند»

بر اساس این گزارش، مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در چند روز گذشته برای دیدار با مقامات ارشد اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی رفته بود و اکنون مقامات دفاعی آمریکایی می‌گویند که وی در حال سفر به منطقه است.

مقامات ارشد آمریکایی مدعی شده‌اند: «کوریلا در طول سفر خود با اسرائیلی‌ها در مورد یک طرح دفاعی که شامل کمک ایالات متحده از دریا و هوا و همچنین نحوه پاسخ (احتمالی) اسرائیل به حمله ایران است، همفکری کرده است.»

به گفته مقامات آمریکایی، «دولت واشنگتن انتظار ندارد ایران متعلقات آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد.»

۱:۲۴ واکنش اتریش به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی: نگران هستیم

وزیر خارجه اتریش بدون اشاره به جنگ افروزی‌های رژیم‌صهیونیستی و تشدید تنش‌ها در منطقه، گفت: به شدت از حملات پهپادهای گزارش شده از سوی ایران علیه (رژیم) اسرائیل نگران هستیم.

۱:۲۰ سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از کوینتگ، بازارهای مالی خرید و فروش رمزارزها پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی دچار نوسان شدید شده است.

رمزارز بیت کوین (BTC) لحظاتی بعد از آغاز پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، کاهش شدید بیش از ۸.۴ درصدی را تجربه کرد.

قیمت این ارز دیجیتال از حدود ۶۷۰۰۰ دلار به ۶۱۶۲۵ دلار کاهش یافت که منجر به از دست دادن قابل توجه سرمایه بازار در عرض چند دقیقه شد.

گزارش‌ها از بازارهای مالی جهان حاکی از سقوط شدید رمزارزهای دیگر خبر می‌دهند. طبق داده‌های منتشر شده توسط بازارهای رمزارزهای دیجیتال، ارزش بازار جهانی کریپتو نیز ۸.۱۹ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران مالی می‌گویند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه باعث ایجاد عدم اطمینان و ریسک گریزی در بین سرمایه گذاران شده که منجر به افزایش فروش در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.

۱:۱۶ رسانه‌های صهیونیستی: پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی رسیدند / آژیر خطر به صدا درآمد

به گزارش ایرنا از الجزیره، صدای آژیر خطر در منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

در همین رابطه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رسیدن پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی خبر دادند.

۱:۱۲ لبنان و عراق آسمان های خود را موقتا به روی پروازها بستند

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، پیشتر نیز رژیم صهیونیستی و اردن اعلام کرده بودند که آسمان های خود را به روی تمام پروازها بسته اند.

براساس برآورد مقامات نظامی رژیم صهیونیستی، بیش از یکصد فروند پهپاد از سوی ایران به سمت مناطق اشغالی برای هدف قراردادن نقاط مختلف آن به پرواز درآمده است.

۱:۱۱ شلیک فوج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سرزمین‌های اشغالی

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شلیک فوج نخست موشک‌های بالستیک ایران به سمت اهدافی در عمق سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

۱:۰۴ شرکت امنیت دریایی انگلیس از حمله پهپادی یمن به فلسطین اشغالی خبر داد

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس گزارش داد که پهپادهایی از خاک یمن به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

۱:۰۰بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد

بایدن قرار است به زودی با مقامات امنیت ملی آمریکا در واشنگتن برای بررسی اوضاع جاری در خاورمیانه و حمله ایران به اسرائیل تشکیل جلسه اضطراری دهد.

بایدن پیشتر اعلام کرده بود که در صورت حمله ایران به اسرائیل، با تمام قدرت از این رژیم حمایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد شدید از عملکرد بایدن در قبال مسائل جاری در خاورمیانه، وی را متهم کرده است که عملکرد او ممکن است باعث وقوع جنگ جهانی دیگری شود.

۰:۵۳ واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

نخست وزیر انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، گفت: بریتانیا به دفاع از امنیت (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد.

۰:۵۰ اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

کاخ سفید اعلام کرد که ساعاتی قبل از انتشار گزارش‌های مربوط به حمله پهپادی سپاه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا سفرش به دلور را لغو و به واشنگتن بازگشت تا با تیم امنیت ملی خود درباره رویدادهای خاورمیانه مشورت کند.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت وگو با رسانه‌های آمریکایی از آغاز حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گفته واتسون بایدن برای اطلاع از آخرین وضعیت این حمله در کاخ سفید حضور یافته و تیم مشاورانش در ارتباط دائمی با مقامات اسرائیلی قرار دارند.

بایدن به صراحت حمایت کشورش از امنیت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت: حمایت ما از (رژیم) اسرائیل آهنین است. ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.

تحلیلگران مدعی شدند حمله ایران می‌تواند جرقه یک جنگ همه جانبه دیگر را در خاورمیانه شعله ور کند.

۰:۴۹ مقامات نظامی تل آویو: ایران بیش از یکصد فروند پهپاد به سمت اسرائیل به پرواز درآورده است

به گزارش شبکه خبری سی ان ان ، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی رسما شروع حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به سرزمین های اشغالی را تایید کرده اند.

برخی گزارش ها نیز حاکی است دهها فروند پهپاد از مناطقی در خارج از ایران نیز به سمت مناطق اشغالی به پرواز درآمده اند.

براوردها حاکی است پهپادهایی که حدود یک ساعت قبل به سمت مناطق اشغالی به پرواز درآمده است، تا ساعاتی دیگر به آسمان اسرائیل برسد.

۰:۴۳ آمریکا: حمله ایران به اسرائیل چندین ساعت ادامه خواهد داشت

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به صراحت گفته است: حمایت ما از امنیت اسرائیل قاطع است . ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.»

همزمان، شبکه ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد واشنگتن انتظار دارد در ساعات آینده موشک‌هایی از ایران، جنوب لبنان و حتی شاید یمن به علاوه پهپادهایی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شوند.

۰:۴۰ هجوم صهیونیست‌ها به فروشگاه‌ها همزمان با حمله پهپادی و موشکی ایران

به گزارش ایرنا از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، همزمان با آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، شهرک‌نشینان به شکل بی سابقه‌ای به سمت فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند.

در همین رابطه منابع صهیونیستی اعلام کردند که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست پس از آغاز حمله ایران، در حال ذخیره کردن آذوقه و آب آشامیدنی هستند.

از سوی دیگر با آغاز پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی، شهردار حیفا حالت فوق العاده در این شهر اعلام کرد.

۰:۲۵ بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های انگلیس

شبکه خبری اسکای به طور ویژه در حال پوشش این رویداد است و در تحلیل‌های خود به طور مکرر اشاره می‌کند که اقدام ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری این کشور در سوریه است.

این شبکه همچنین عنوان کرد که پهپادهای ایران از قدرت ویرانگری بالایی برخوردار هستند و هدف آنها در این مقطع مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که سامانه‌ دفاعی رژیم اسرائیل را از پا درآورد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی هم در گزارشی با اشاره به حمله پهپادی ایران اعلام کرد: تهران وعده داده بود که پس از حمله به کنسولگری این کشور در سوریه انتقام خواهد گرفت.

۰:۲۱ نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری اش در سوریه

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار خواهد کرد.

لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در این نشست کاخ سفید حضور خواهند داشت.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا بصورت ویدئویی در این نشست شرکت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل امروز شنبه توسط حیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در خاورمیانه قرار گرفت.

۰:۲۰رسانه‌های صهیونیستی: ایران موشک‌های کروز به سمت اسرائیل شلیک کرده است

خبرگزاری سما فلسطین: رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ایران علاوه بر پهپاد موشک‌های کروز به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که حمله ایران فقط شامل پهپاد نیست و شلیک موشک را هم شامل می‌شود.

پیشتر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع اسرائیلی اعلام کرده بود که حمله ایران تنها با شلیک پهپاد نخواهد بود، بلکه شامل شلیک موشک‌های کروز نیز خواهد بود.

۰:۱۲ کاخ سفید: ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «ایران حمله هوایی علیه اسرائیل را آغاز کرده است. »

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بطور مرتب از طریق تیم امنیت ملی خود در مورد وضعیت منطقه آگاه می شود امروز در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد.

واتسون تصریح کرد: تیم امنیت ملی بایدن بطور مستمر با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر شرکا و متحدان در ارتباط است.

۰:۰۹ رسانه صهیونیستی: ایران به اهداف غیرنظامی حمله نخواهد کرد

خبرگزاری سما فلسطین، پایگاه خبری وای نت وابسته به روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، نوشت: محافل اطلاعاتی و نظامی در (رژیم) اسرائیل پیش بینی می‌کنند که ایران اهداف نظامی را مورد هدف قرار خواهد داد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ساعتی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

۰:۰۱وحشت در رژیم صهیونیستی؛ هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد

خبرگزاری سما فلسطین: رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که هواپیمای بنیامین نتانیاهو به نام «بال صهیون» از بیم آسیب در حمله ایران، به مکان امنی منتقل شده است.

این در حالی است که دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش اعلام کرد که ایران ده‌ها پهپاد به سمت (رژیم) اسرائیل پرتاب کرده است و پدافندهای ما آماده مقابله هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدهای ایران هستند که قرار است ظرف چند ساعت آینده برسد و به محض ورود با آنها مقابله می کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع صد درصدی نخواهد بود.

وی همچنین گفت: ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

۲۳:۳۹ رسانه‌های صهیونیستی از آغاز حمله پهپادی ایران خبر دادند

تلویزیون الجزیره اعلام کرد سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

۲۳:۵۲ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: ایران ده‌ها پهپاد به سمت (رژیم) اسرائیل پرتاب کرده است و پدافندهای ما آماده مقابله هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدهای ایران هستند که قرار است ظرف چند ساعت آینده برسد و به محض ورود با آنها مقابله می کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع صد درصدی نخواهد بود.

وی همچنین گفت: ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره