اخبار برگریده
جمعه, 28 ارديبهشت 1403 13:46

دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 ساعت 11:08

ثبت بیش از 31 هزار درخواست مجوز کسب و کار در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی از ثبت ۳۱ هزار و ۶۲۸ درخواست مجوز کسب و کار سال ۱۴۰۲ در درگاه ملی مجوزها خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد رحمانی اظهار کرد: ۲۰ هزار و ۸۷۱ درخواست در سال گذشته منجر به صدور مجوز شد.

وی افزود: هفت هزار و ۱۶۹ مورد از درخواست های مجوز کسب و کار رد و یکهزار و ۷۸ مورد هم با انصراف متقاضیان روبه رو شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه میانگین زمان صدور مجوز در سال گذشته ۶ روز است افزود: ۸۱.۲ درصد از مجوزهای صادر شده در مدت قانونی و مابقی خارج از مهلت قانونی صادر شد.

گفتنی است: خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

رحمانی درباره پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان در سال ۱۴۰۲ از اعتبارات سال ۱۴۰۱، ۱۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال است که حدود ۹ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال آن به ۱۱ بانک عامل استان واریز شد.

وی افزود: ۵۰ جلسه کمیته استانی در سطح مدیران و کارشناسان برای بررسی طرح ها برگزار و یکهزار و ۲۵۴ طرح بررسی شد که از این تعداد یکهزار و ۱۳۹ طرح به مبلغ ۱۴ هزار و ۴۲ میلیارد ریال به ۱۱ بانک استان معرفی شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون ۴۲۶ طرح به مبلغ چهار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل حدود ۴۳ درصد، توسط بانک ها پرداخت شده است.

براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره