چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 18 ارديبهشت 1402 ساعت 13:32
  • .

شهرک های صنعتی و مناطق ویژه استان آماده جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی در بازدید از نمایشگاه صادرات ایران اکسپو گفت: شهرک های صنعتی و مناطق ویژه استان آماده جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی هستند.

به گزارش نسیم امروز، محمد رضا حسین نژاد درجریان بازدید ازغرفه خراسان شمالی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت: برای همه اجزای دام ، از پوست گرفته تا گوشت آن می توان درآمد زایی کرد و باید زنجیره عرضه آن بطور کامل مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی استان گفت: در تولید انگور، تاکستانهای وسیع در شهرهای مختلف استان وجود دارد که می تواند زمینه ی صادرات به کشورهای گوناگون به ویژه اروپا را فراهم کند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در بخش إیجاد شهرک های کشاورزی أراضی مستعدی در شهر آشخانه و مانه و سملقان وجود دارد که تولیدات آن بخصوص گوجه و خیار به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشور روسیه صادر می شود.

حسین نژاد با اشاره به تولید گیاهان دارویی در این استان گفت: خراسان شمالی می تواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی به قطب تولید و صادرات گیاهان دارویی تبدیل شود.

وی تأکید کرد: شهرک ها و نواحی صنعتی استان و همچنین منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آماده جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی در حوزه صنعت است.

وی به وجود معادن انواع سنگ و فرآوری آهن اسفنجی در استان اشاره کرد و افزود: توانمندی های خوبی در زمینه تولید سرب و روی در خراسان شمالی وجود دارد که میتواند مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn