اخبار برگریده
جمعه, 28 ارديبهشت 1403 10:20

دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 ساعت 15:13
  • .

برگزاری با شکوه دهه کرامت در روی میز مدیران فرهنگی استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تلاش مدیران فرهنگی و برنامه ریزان برای برگزاری با شکوه دهه مبارک در خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش نسیم امروز، با برگزاری نشست برنامه ریزی و هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور مسوولان عضو این ستاد در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تلاش برای هم افزایی مدیران دستگاههای زیربط آغاز شد.

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان در این نشست گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید با هم افزایی بیشتر دستگاه‌های متولی امر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مساجد باشکوه برگزار شود.

تقی صادقی با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصتی ناب برای آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با سیره نورانی ائمه اطهار (ع) است افزود: باید از مناسبت های دینی و مذهبی برای ایجاد وحدت و تقویت بنیه دینی و معنوی جامعه بهره برد.

وی بر محوریت بودن مساجد برای برگزاری برنامه های فرهنگی تاکید کرد و افزود: مسجد پایگاه برنامه های دینی و مذهبی و پایگاه نشاط باید باشد که در این دهه باید از این مکان های فرهنگی بهره برداری کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی بر لزوم فضاسازی گسترده برنامه های دهه کرامت تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی و به ویژه ارگان های فرهنگی در این خصوص وارد عمل شوند و باید برای فضاسازی، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی ضمن تشریح برنامه های دهه کرامت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: باید از برکت این دهه فیض برد و به نوعی در بیشتر مساجد این استان برنامه های متعدد فرهنگ در دهه کرامت برگزار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در ادامه بر برپایی یک برنامه بزرگ محوری بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد و گفت: علاوه بر عناوین برنامه های زیادی که در سطح استان اجرا می شود، سازمان ها، ارگان ها و دستگاه ها با مشارکت همدیگر یک برنامه محوری بزرگ در استان برگزار کنند.

زهرا معینی یکتا تصریح کرد: سازمان ها و دستگاه ها در این برنامه محوری وظایف خود را انجام دهند و تقدیر و تجلیل از دختران موفق و برتر در حوزه های مختلف نیز در برنامه اصلی آنان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برگزاری انواع مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی جشن های شاد مادر و دختر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اعزام دانشجویان و دانشجیوان به سفر زیارتی از جمله دیگر برنامه ها است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون برنامه های زیادی از سوی سازمان ها و ارگان ها برای بزرگداشت دهه کرامت ارسال شده است که در دست جمع بندی است.

حجت الاسلام جلیل محمدی جشن محوری روز دختر در محل مصلای بجنورد را مهم ترین برنامه این دهه عنوان کرد و افزود: از تمامی ارگان ها و نهادها می خواهیم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: اجرای سرود همگانی توسط دختران، برگزاری اجتماع های رضوی، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق کم برخوردار، برپایی ایستگاه های صلواتی و برگزاری جشن های شادی و سرور و همچنین مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های این دهه است.

مسوولان دستگاه ها و سازمان ها در این جلسه شماری از برنامه های گرامیداشت دهه کرامت در سازمان مربوطه را تشریح کردند.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا ۱۱ ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱ ذی القعده ۱۴۴۵ و ۱۰ می ۲۰۲۴ آغازو تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۵ و ۲۰ می ۲۰۲۴ ادامه دارد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره