اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 21:14

دوشنبه, 17 مهر 1402 ساعت 12:48
  • .

آغاز به کار نخستین واحد مستقل ارزی در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نخستین واحد مستقل ارزی بانک سپه خراسان شمالی در آیینی با حضور مدیران برخی دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش نسیم امروز، مدیر امور شعب بانک سپه خراسان شمالی در این آیین گفت: این واحد مستقل ارزی با هدف حل مشکلات ارزی و همچنین کمک به تولید و اشتغال در خراسان شمالی راه اندازی شده است.

سیامک ساعدی افزود: راه اندازی این بخش با توجه رشد منابع بانکی و هم مرزی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان از ضرورت هایی بود که امروز محقق شد.

وی تصریح کرد: این واحد ارزی از امروز به صورت مستقل عمل می کند و آماده ارایه خدمات ارزی به تجار و فعالان اقتصادی خراسان شمالی است.

مدیر امور شعب بانک سپه خراسان شمالی یادآور شد: در این واحد مستقل ارزی تمامی خدمات مربوط به گشایش اعتبار و حواله ارزی، صدور ضمانت نامه گمرکی، خدمات بخش بازرگانی، صدور تمکن مالی و حوالجات ارزی و خرید و فروش ارز خارجی انجام می شود.

ساعدی با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه های صنعتی و دامی، گفت: با توجه به ظرفیت های استان و نیاز به مراودات تجاری در بخش های نهاده دامی و قطعات صنعتی واحد مستقل ارزی می تواند نیازهای ارزی این بخش را تامین کند.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی در خراسان شمالی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره