اخبار برگریده
چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 05:21

شنبه, 07 مرداد 1402 ساعت 12:03
  • .

هزینه 26 میلیارد ریالی برای درمان معتادان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: از مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون در حوزه بیمه درمانی اعتیاد افزون بر ۲۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش نسیم امروز ابوالحسن نجفی در شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: این میزان اعتبار برای یکهزار و ۱۳۵ معتاد در مراکز درمان سرپایی اعتیاد استان هزینه شده است.

وی افزود: اینک نیز ۳۰ هزار معتاد استان زیر پوشش ۱۲۷ مرکز درمان مستقیم اعتیاد قرار دارند و با داروهای ترک اعتیاد(آگونیست) درمان می‌شوند.

نجفی گفت: نظارت بر نام نویسی و توزیع داروهای "آگونیست" بین معتادان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

نجفی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاهای خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: ۷۱۳ روستای خراسان شمالی دارای دهیاری است که در گام نخست ۲۱۵ روستا برای اجرای طرح یاریگران زندگی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این طرح از اسفندماه سال گذشته وارد فاز اجرا شده و تعداد معتادان با نوع مواد مصرفی در روستاهای هدف با همکاری دهیاری ها مشخص شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر روستاهای آلوده به موادمخدر در روستاهای سفید نیز به‌ منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم اجرا می‌شود.

افزون بر ۲۶ میلیارد ریال برای درمان معتادان خراسان شمالی هزینه شد

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: گرچه دستگاه های اجرایی با همکاری یکدیگر اقدامات هدفمندی را برای مقابله با اعتیاد اجرا می کنند اما باید سعی شود به سوی اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد حرکت کنیم.

محمدرضا حسین نژاد افزود: باید سازمان های مردم نهاد و خیران برای مقابله با اعتیاد ورود کنند تا بتوانیم گام هایی امیدبخشی در این زمینه برداریم.

وی تصریح کرد: تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در خراسان شمالی از اقدامات ارزشمند در این بخش است زیراکه شکل گیری این مجمع در استان های دیگر نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

حسین نژاد با بیان اینکه اشتغال از حلقه‌های مفقوده بعد از درمان معتادان است، گفت: اگر برای بهبودیافتگان، کار و شغلی ایجاد شود نه تنها از آسیب‌های اجتماعی بعدی بلکه از اعتیاد دوباره آنها نیز جلوگیری می‌شود.

شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد و نسبت به کل جمعیت ۱۱.۵۸ درصد است.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 09 مرداد 1402 ساعت 07:02
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره