اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 05:36

دوشنبه, 20 تیر 1401 ساعت 08:12
  • .

ایجاد وحدت بین مسلمانان ویژگی بارز عید قربان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

امام جمعه بجنورد گفت: وحدت و همدلی از ویژگی های بارز عید قربان است و در این روز کمر شرک و بت پرستی شکسته شد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلای بجنورد اظهار داشت: عید قربان به نام حضرت ابراهیم(ع)، اسماعیل(ع) و هاجر(س) در تاریخ ثبت شده است، چرا که ابراهیم(ع) در این روز دستور خدا را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) همسر و فرزندش را از مکان مناسب به مکانی نامناسب برد و خانواده اش را در بیابان رها کرد تا فلسفه نماز احیاء شود.

حجت الاسلام نوری افزود: هاجر(س) که در بیابان به دنبال آب بود؛ ناگهان جوشش زمزم را زیر پای اسماعیل دید که پس از آن پرندگان و حتی قبیله ای نیز در این منطقه سکنی گزیدند.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) امتحان سختی دیگری نیز داشت، افزود: ابراهیم(ع) لباسی نو بر تن فرزندش کرد و آن را به محل قربانی آورد و امتحان بسیار سختی بود که از آن سربلند بیرون آمد.

خطیب نماز عید سعید قربان در بجنورد از نیکوکاران و خیران در حمایت از نیازمندان تقدیر کرد و افزود: تاکنون ۶۹۰ راس گوسنفد و تعدادی نیز گوساله برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.

وی از تمامی مردم خواست تا نیازمندان را در قربانی خود سهیم کنند افزود: با این اقدام فقر ریشه کن می شود.

امام جمعه بجنورد در ادامه به مناسک حج اشاره کرد و گفت: وحدت و معنویت دو پایه مهم حج محسوب می شوند که مردم از تمام نقاط دنیا دور هم جمع خواهند شد و با هم نماز می خوانند و تکبیر می گویند.

وی اظهار داشت: این جمعیت قدرت جامعه اسلامی را نشان می دهد که باید با هم وحدت داشته باشند تا بنیه جامعه اسلامی در برابر قدرت استکبار مستحکم شود./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره