اخبار برگریده
چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 02:03

چهارشنبه, 12 مهر 1402 ساعت 10:32
  • .

اتصال 9 دستگاه اجرایی خراسان‌شمالی به سامانه داده مکانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از اتصال ۹ دستگاه اجرایی استان به سامانه زیرساخت داده‌های مکانی (SDI) خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، مرتضی بهزادفر اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری بجنورد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، سازمان زمین و اکتشافات معدنی و اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی دستگاه های اجرایی متصل شده به این سامانه زیرساخت داده‌های مکانی است.

بهزادفر خاطرنشان کرد: سامانه زیرساخت داده های مکانی بر اساس آخرین استاندارهای موجود در دنیا توسعه یافته و در حال ثمردهی و ارایه خدمات کاربردی به سامانه های ملی همانند اطلس سرمایه گذاری و یا طرح های الویت دار دولت الکترونیک همانند پنجره واحد مدیریت زمین است.

وی با اشاره راه اندازی اطلس سرمایه گذاری در خراسان شمالی، گفت: بارگذاری ۷۹ لایه اطلاعات مکانی مورد نیاز اطلس سرمایه گذاری برای ۲۴ دستگاه اجرایی استان تعیین شده که تاکنون تعداد ۱۷ لایه بارگذاری شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: در این سامانه دستگاه های اجرایی اطلاعاتی را در خصوص طرح های استانی بارگذاری می کنند تا سرمایه گذاران با مراجعه به سامانه اطلس سرمایه گذاری به راحتی به اطلاعات آن طرح دسترسی داشته باشد و بتواند مباحث مربوط به آن دستگاه اجرایی را پیگیری کند.

بهزادفر تصریح کرد: امیدوار هستیم با همکاری سایر نهاد ها و همچنین اخذ مجوز افتا در سطح ملی برای سایر دستگاه های اجرایی استان بارگذاری اطلاعات انجام شود.

گفتنی است: SDI مخفف زیرساخت داده‌های مکانی (Spatial Data Infrastructure) به مجموعه پایه‌ای از فناوری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و ترتیبات سازمانی اطلاق می‌شود که تضمین‌کننده مهیا بودن داده‌های مکانی بوده و هدف این است که دولت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داده‌های مکانی پایه پردازش‌شده، لایه‌بندی‌شده و به‌روز شده دسترسی داشته باشند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره