اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 07:02

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 ساعت 09:30
  • .

اجرای طرح فیبرنوری منازل در ۲۵ شهر استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرای طرح ملی فیبر نوری در ۲۵ شهر استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی مخابرات خراسان شمالی، رسول اصغرپور اظهار کرد: عملیات اجرای پروژه در ۲۵ شهر استان آغاز و در ۱۰ شهر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: عملیات حفاری جهت اجرای این طرح در شهرهای فاروج، آشخانه، گرمه، صفی آباد،راز، یکه صعود، شوقان،درق، حصار گرمخان،زرق آباد، بام و غلامان پایان یافته و در سایر نقاط نیز درصد قابل توجهی از کار اجرایی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۵۰ کیلومتر فیبر در شهرستان‌های مختلف استان در راستای اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه در راستای ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند و کاهش شکاف دیجیتالی افزود: با هدف پیشبرد هر چه بهتر این پروژه تاکنون جلسات مستمر و متعددی در کمیته راهبری توسعه فیبرنوری منازل و کسب وکارها با دستگاه های اجرایی در شهرهای مختلف استان برگزار شده و طرح در حال اجراست.

طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد.

توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره