اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 07:39

چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 ساعت 10:46

۱۱ هزار نوزاد از نظر شنوایی غربالگری شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۱۰ هزار و ۹۷۰ نوزاد سال گذشته در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان از نظر شنوایی غربالگری شدند.

دکتر جواد شاهین فر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۱۶۳ نوزاد دارای اختلال شنوایی بوده و به مرحله مداخله و تشخیص ارجاع داده شدند.

وی افزود: ۱۴۲ نوزاد نیز با روش های جراحی و طبی، درمان و از خدمات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بهره مند شدند.

شاهین فر با اشاره به ضرورت انجام آزمایشات غربالگری شنوایی در نوزادان، گفت: از هر یکهزار تولد زنده یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شوند.

وی با بیان اینکه پنج درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه نشانه هایی از آسیب شنوایی دارند، گفت: برای شناسایی این کودکان غربالگری شنوایی جزو برنامه های نظام مراقبت بیماری های غیر واگیردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: واکسیناسیون کودکان علیه بیماری‌ های عفونی نیز باید به موقع انجام و در صورت ابتلا به بیماری از خود درمانی خودداری شود.

شاهین فر ادامه داد: چنانچه فردی در مواجهه با عوامل آسیب‌رسان به گوش و شنوایی قرار دارد باید برای بررسی وضعیت شنوایی به کارشناسان شنوایی سنجی و یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره