اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 10:52

شنبه, 01 مهر 1402 ساعت 08:10
  • ..

آغاز سال تحصیلی با حضور ۱۹۲ هزار دانش‌آموز درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در مقاطع مختلف تحصیلی همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ آغاز و راهی بوستان‌های علم و دانش شدند.

به گزارش نسیم امروز، ۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی امروز کلاس های درس را در بیش از ۲ هزار و ۵۰ باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در مراسم طرح ملی بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه شهدای غزه بجنورد، اظهار کرد: ۱۹۲ هزار دانش آموز استان همزمان با سراسر کشور کلاس های درس خود را آغاز کردند که از این تعداد هفت هزار و ۸۰۰ را دانش آموزان مناطق عشایری تشکیل می دهند.

ابوالقاسم اکبری با اشاره به کسب نتایج دانش آموزان خراسان شمالی در کنکور امسال، گفت: دانش آموزان استان طی سال های اخیر در کسب رتبه های تک رقمی و ۲ رقمی جهش خوبی داشته اند به گونه ای که امسال یکی از دانش آموزان خراسان شمالی رتبه اول کنکور را کسب کرد.

وی افزود: همچنین در کنکور امسال دانش آموزان استان ۲۳ رتبه ۲ رقمی نیز کسب کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: جدای از کسب موفقیت های ارزشمند در کنکور، امسال ۵۰۹ دانش آموز خراسان شمالی در المپیادهای علمی شرکت و برای استان افتخار آفرینی کردند.

وی با تاکید بر تقویت هنرستان های خراسان شمالی، گفت: با توجه به استعداد و علایق دانش آموزان باید آنها را به رشته های دارای بازار کار هدایت کرد.

گفتنی است: ۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره