اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 11:53

پنج شنبه, 21 دی 1402 ساعت 15:23
  • .

تکمیل طرح‌های آموزشی خراسان‌شمالی نیازمند 4 هزار میلیارد ریال اعتبار

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: تکمیل ۱۲۶ پروژه آموزشی در حال اجرای استان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش نسیم امروز، امین فلاح اظهار کرد: پروژه های آموزشی در قالب ۴۰۰ کلاس درس در حال اجرا است و با تکمیل آن ۶۶ هزار متر مربع فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش استان می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۰ پروژه از این تعداد به مرحله بهره برداری برسد خاطرنشان کرد: امسال برای اجرای پروژه های نوسازی مدارس استان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی و نیز کمک های خیران مصوب و تعهد شده است.

فلاح تصریح کرد: سال مالی ۱۴۰۱ در مجموع حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس استان جذب شد که شامل سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات خیری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۷۷ مدرسه استان به صورت ۲ نوبته دایر است که بیشترین آن در شهر بجنورد است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس درس به صورت ۲ نوبته تحصیل می کنند که بیشترین آن در دوره ابتدایی است.

فلاح سرانه فضای آموزشی در مدارس استان را ۵.۲۸ مترمربع عنوان کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲۱ مترمربع است و در این شاخص وضعیت مدارس خراسان شمالی مناسب تر است.

وی با اشاره به اینکه هر دانش آموز در استان ۳.۱ مترمربع فضای آموزشی کمتر از وضعیت استاندارد در اختیار دارد بیان کرد: برای رسیدن به وضعیت استاندارد نیاز است تا فضای آموزشی افزایش پیدا کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر دانش آموز در وضعیت استاندارد باید ۸.۴ مترمربع فضا در اختیار داشته باشد و بر این اساس باید بیش از ۵۷۰ هزار مترمربع فضای آموزشی به مدارس استان افزوده شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره