اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 12:26

جمعه, 11 اسفند 1402 ساعت 19:22
  • .

۵۰ درصد افراد واجد شرایط رای دادند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: ۵۰ درصد از واجدان شرایط رای استان در انتخابات شرکت کردند و تاکنون جزو هفت استان اول در ضریب مشارکت قرار داریم.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد جمعه شب در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای پیش بینی می شود که صندوق‌ها تا ۲ ساعت دیگر نیز تمدید شود.

وی در خصوص روند انتخابات افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف در استان گزارش نشده است و تمام تلاش ما بر پیشگیری از تخلف استوار است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده تخلف به ستاد پیشگیری اطلاع دهند تا طبق قانون برخورد شود.

براساس آخرین آمار ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و یک‌ هزار و ۵۷۹ نقطه شهری و روستایی استان برای رای گیری انتخابات پیش بینی شد.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 13 اسفند 1402 ساعت 07:52
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره