اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 22:17

شنبه, 11 فروردين 1403 ساعت 21:04
  • .

۱۲ فروردین روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۲ فروردین روز تجلی مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و نفی هر گونه حکومت مبتنی برای تفکرات غربی است.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد شامگاه شنبه در مراسم محوری روز جمهوری اسلامی در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، حرکتی مردمی با تکیه بر ارزش های دینی بود که با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی نیز نتیجه این انقلاب است.

وی افزود: بعد از انقلاب با دستور امام راحل(ره) همه پرسی برگزار شد و مردم نیز با حضوری حماسی در پای صندوق های رای حمایت خود را از حکومت دینی اعلام کردند.

حسین نژاد تصریح کرد: مردم با حضور پرشور خود در این همه پرسی و آری گفتن به جمهوری اسلامی مشروعیت و مقبولیت این نظام دینی را به رخ جهانیان کشاندند و ثابت کردند که دوستدار آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیز برخلاف پیش بینی های دشمن سریع قوت گرفت و بدخواهان برای تضعیف این نظام اسلامی، جنگ تحمیلی را به راه انداختند اما مردم مسلمان بار دیگر با حضور حماسی در جبهه های جنگ دشمنان را مایوس کردند.

حسین نژاد با بیان اینکه تغییر ارزش های دینی در جامعه راهبرد اصلی دشمنان است، گفت: بدخواهان نظام اسلامی وقتی نتوانستند با ابزارهای نظامی و تحریم های اقتصادی به اهداف شوم خود برسند با بهره گیری از فضای رسانه و مجازی خواستند باورهای دینی جامعه را تضعیف کنند.

وی افزود: آنها سعی دارند با وارونه جلوه دادن حقایق، مردم را نسبت به باورهای دینی دلسرد کنند اما مردم ما دیندار هستند و حفظ ارزش های اسلامی را از اولویت های خود می دانند.

گفتنی است: در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ دولت موقت اسلامی از سوی امام راحل تشکیل شد تا زمینه برای همه پرسی نوع حکومت در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ فراهم شود.

در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین سال ۵۸ همه پرسی برگزار شد و ۹۸.۲ درصد واجدان شرکت در همه ‌پرسی با دادن رای «آری» با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

در همه پرسی ۱۲ فروردین ماه تعداد ۲۰ میلیون و ۲۸۸ هزار تن (۹۸ و ۲ دهم درصد آرا) به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی «آری» گفتند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 12 فروردين 1403 ساعت 09:36
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره