اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 21:03

دوشنبه, 27 شهریور 1402 ساعت 11:16
  • .

صدور 157 فقره موافقت اصولی گردشگری در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی ار صدور ۱۵۷ مورد موافقت اصولی به دنبال درخواست سرمایه گذاران برای ایجاد تاسیسات گردشگری در این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، علی مستوفیان اظهار کرد: با صدور مجوز برای راه اندازی این مراکز گردشگری ۲۰۰ هزار و ۴۹۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری و برای بیش از یکهزار نفر شغل ایجاد می شود.

به گفته وی؛ از ۱۵۷ فقره موافقت اصولی گردشگری خراسان شمالی، ۹۳ مورد پارسال صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی ادامه داد: این طرح های گردشگری شامل سفره خانه سنتی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه بوم گردی، مراکز تفریحی و سرگرمی، هتل و مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در شهرستان های استان است.

مستوفیان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از حضور سرمایه گذاران دارای اهلیت برای اجرای طرح های گردشگری به ویژه در زمینه فضاهای اقامتی و رفاهی و تفریحی استقبال می کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی خراسان شمالی به ۴۱ مورد، گفت: سال گذشته مجوز چهار اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های شیروان، بجنورد، فاروج و مانه و سملقان صادر شد.

مستوفیان افزود: با بهره برداری از این اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای ۱۷ نفر در این چهار شهرستان به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره