اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 11:48

سه شنبه, 04 مهر 1402 ساعت 11:11
  • .

برگزاری مانور ایمنی کارگاه های پرخطر در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مانور سراسری ایمنی در کارگاه های پرخطر و بررسی وضعیت حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی، اقتصادی و کارگاهی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در این باره گفت: در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مانور یک روزه، به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی برگزار شد و در آن اعضای کارگروه ارتقای ایمنی به همراه بازرسان کار نسبت به انجام بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی اقدام کردند.

مهدی اسلام خواه خاطرنشان کرد: کارگاه‌های پرخطر شامل کارگاه‌های معدنی، پتروشیمی، نفت و گاز، ساختمانی و کارگاه‌های تولیدی بیش از ۵۰ نفر کارگر است.

وی افزود: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در محیط‌های کارگاه‌ی، نواقص غیر ایمن را شناسایی و اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این مانور در ۶ شهرستان استان انجام شد و در صورت نا ایمن بودن کارگاه بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار از فعالیت آن جلوگیری می شود.

اسلام خواه تصریح کرد: بر اساس آیین نامه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، کارفرما در کارگاه‌ها با ۲۵ نفر کارگر و بیشتر مکلف است کمیته‌ ای به نام کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه تشکیل دهد.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار بر عهده این کمیته‌ است.

براساس این گزارش در ۶ ماهه اول امسال‌ ۲ هزار و ۷۶۱ مورد بازرسی در خصوص نظارت برحسب اجرای قانون کار و آیین نامه های شورای حفاظت فنی توسط بازرسان کار انجام شد که از این تعداد یکهزار و۲۵۰ مورد بازرسی مربوط به کارگاه های پرخطر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره