اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 09:59

سه شنبه, 08 اسفند 1402 ساعت 09:12
  • .

لزوم تبدیل مسکن از کالای سرمایه‌ای به مصرفی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان گفت: مسکن باید از شکل سرمایه‌ای خارج و به کالای مصرفی بدل شود تا بتوان گامی برای برطرف شدن مشکل خانه دار شدن جوانان برداشت.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، حمید جدی با حضور در دفتر ایرنای خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش برای خانه دار شدن جوانان یکی از اقدامات قابل پیگیری در کمیسیون های تخصصی خانه ملت است که در این زمینه باید تلاش شود تا مسکن از شکل سرمایه ای خارج شود و البته این امر یکی از برنامه های من در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب ها در جامعه ما این است که مسکن به عنوان کالای سرمایه ای محسوب شده این در حالی است که هیچ جای دنیا مسکن کالای سرمایه ای نیست بلکه یک کالای مصرفی است.

وی ادامه داد: بازار مسکن در شرایط کنونی به دلال بازی ها، تورم و گرانی ها گره خورده است، یک جوان برای دست یابی به مسکن ده ها سال اقساط پرداخت می کند این در حالی است که مشکل تامین مسکن که به ده ها سال کار و تلاش جوانان گره خورده، ناشی از نگاه سرمایه ای به آن است که این امر هم ارتباطی به تحریم ها ندارد و در کشور قابل حل شدن است.

ریل گذاری صنعت شدن در شیروان

جدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در شیروان کارهای بر زمین مانده بسیار است افزود: پروژه های مختلف و متعدد در بخش های مختلف صنعت، آبرسانی، راهسازی، بهداشت و درمان در این شهرستان در دست اجرا و ناتمام مانده که تلاش و برنامه من این است که به اجرای این پروژه ها و زمان بهره برداری از آن سرعت داده شود.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم که برای مردم بسیار حایز اهمیت است، پروژه انتقال آب های زیرزمینی منطقه سرانی به شهرستان های مختلف استان است این پروژه در سفر دولت به استان هم مورد تاکید قرار گرفت و یکی از مطالبات مردم است.

این نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان با تاکید بر فرصت های موجود برای توسعه صنعت در شیروان گفت: ریل توسعه صنعت و صنایع در شیروان گذاشته شده است و در شهرک های صنعتی شیروان پروژه های زیرساختی و نیز سرمایه گذاری های مختلف در دست اجرا است که نیاز دارد به آن سرعت داده شود.

وی اظهار کرد: یکی از رویکردهای من تلاش برای رونق تولید و حمایت از صنعت و سرمایه گذاران بخش صنعت در این شهرستان است.

تاکید بر توسعه صنایع تکمیلی

جدی افزود: یکی دیگر از نیازمندی های شهرستان شیروان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بویژه در بخش کشاورزی است، این خطه از کشور، منطقه ای کشاورزی و دامداری است و بخش قابل توجهی از تولید در این بخش رقم خورده است بر این اساس برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی نیاز است تا صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی سبب می شود تا ارزش افزوده فعالان این بخش نصیب این تولیدکنندگان شود.

این نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان افزود: یکی دیگر از برنامه های من در خانه ملت، حمایت از جامعه بزرگ فرهنگیان و تلاش برای تحقق مطالبات این قشر است.

به گزارش ایرنا، حمید جدی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی معماری است که از جامعه بزرگ فرهنگیان و نیز عضوی از جامعه مهندسان پا به عرصه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیروان در خراسان شمالی گذاشته است.

او به عنوان مدرس در دانشگاه داخل و خارج استان در حال تدریس است.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۱۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی با احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا طی فراخوانی از نامزدهای تایید صلاحیت شده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی درخواست حضور در دفتر این خبرگزاری در بجنورد دارد تا به بیان عملکرد و برنامه های خود بپردازند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره