اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 06:15

چهارشنبه, 09 اسفند 1402 ساعت 08:31
  • .

تخلفات انتخاباتی نامزدهای انتخابات زیر تیغ قانون

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با افزایش تحرکات تبلیغاتی نامزدهای مجلس در خراسان‌شمالی دستگاه های نظارتی نیز خبر از رصد این تحرکات می دهند.

به گزارش نسیم امروز، رییس هیات بررسی تبلیغات انتخابات خراسان شمالی در این باره گفت: رفتار تبلیغاتی نامزد های انتخاباتی استان در فضای حقیقی و مجازی رصد می شود.

عبدالصمد صفر نژاد با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی نامزدها توسط هیات بازرسی، هیات نظارت بر انتخابات و دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد و با آن برخورد می شود اظهار کرد: کمیته ای زیرمجموعه هیات بررسی تبلیغات انتخاباتی شکل گرفته که فضای مجازی را رصد می کند.

وی تصریح کرد: هر نامزد باید نشانی فضای مجازی مورد استفاده خود را رسما به این کمیته اعلام کند تا از سو استفاده های احتمالی و تخریب ها جلوگیری شود.

وی از شناسایی ۸۰ مکان تبلیغی اعم از بیلبورد، سالن و امکان خاص در استان برای استفاده تبلیغاتی نامزدها خبر داد و گفت: ساز و کار اجرایی استفاده از این امکانات توسط فرمانداران به نامزد های نمایندگی اعلام شده است.

تعیین ۱۸ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی هم گفت: ۱۸ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان تعیین شده است که تخلفات احتمالی در آن رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام حسین یوسفی اظهار کرد: این شعبه ها شامل شعب مختلف محاکم دادگستری و مراجع تجدید نظر در استان است.

وی افزود: وقوع جرائم انتخاباتی در انتخابات پیشین در این استان بسیار ناچیز بود و امسال هم مورد خاصی در این باره گزارش نشده است و امید می رود با انجام اقدامات پیشگیرانه، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از اولویت های دستگاه قضا است و در این باره برگزاری نشست های توجیهی با نامزدهای انتخاباتی، مدیران ادمین های گروه ها و کانال های مجازی و هواداران نامزدهای انتخاباتی در دستور کار است تا بایسته های رعایت قوانین انتخابات تبیین شود.

وی افزود: شعبه های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان آماده دریافت گزارش ها و انتقادها است.

حجت الاسلام یوسفی اظهار کرد: یکی از موارد مهم در جرائم انتخاباتی، حوزه فضای مجازی است که در این باره بررسی، رصد و پایش تخلفات انجام می شود.

برخورد بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی

رییس ستاد جرائم انتخاباتی در خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه برخورد قانونی بدون اغماض با جرائم انتخاباتی انجام می شود گفت: شعبه هایی برای رسیدگی به جرائم انتخابات در استان تعیین شد تا برای تخلفات انتخاباتی، طبق قوانین، رای صادر و برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام رضا براتی زاده اظهار کرد: ایجاد کارناوال ها، تخریب نامزدهای انتخاباتی و خرید و فروش رای از جمله تخلفات انتخاباتی است که تا کنون در استان گزارش شده است.

وی افزود: متخلفان ابتدا تذکر دریافت می کنند و در صورت نتیجه ندادن به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات انتخاباتی استان از شیروان گزارش شده است افزود: امیدوار هستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره