اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 04:27

یکشنبه, 06 اسفند 1402 ساعت 08:45
  • .

آشنایی با نامزد های ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی برای کسب تنها یک کرسی با حضور 2 نامزد برگزار می شود.

به گزارش نسیم امروز، کوتاه و گذرا با دو نامزد این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی آشنا می شویم.

حجت الاسلام غلامرضا فیاضی

حجت الاسلام غلامرضا فیاضی در سال ۱۳۲۸ شمسی در قم و در میان خانواده ای متدین و دوستدار روحانیت و علمای شیعه به دنیا آمد. پدرش مرحوم حاج اسدالله به پیشه بنایی اشتغال داشت و از همان راه روزگار می گذراند.

آیت الله فیاضی پس از اینکه قرآن و بخشی از دروس فارسی را نزد مادر خود و مکتب خانه فرا گرفت، با پدر خود به بنایی ساختمان می رفت و با عنایت یکی از روحانیان و رخصت پدر، روی به دروس حوزه علمیه قم آورد.

وی پس از طی مقدمات، به دروس سطح در نزد استادان مشهور آن روزگار راه یافت و سپس به درس خارج فقه و اصول استادان برجسته حوزه علمیه قم رفت و سال ها از محضر آنان بهره مند شد.

او همزمان با تحصیل فقه و اصول، علوم عقلی را نیز در نزد استادان خبره فرا گرفت. به گونه ای که بعدها خود به تدریس آن دروس رو آورد و درس او در زمره بهترین دروس حوزه در علوم عقلی به شمار می رفت.

آیت الله فیاضی در سال های تحصیل خود به محضر استادان برجستۀ بسیاری شرفیاب شد. او جامعُ المقدمات را نزد مرحوم شیخ محمدحسن قاضی زاده که همانا مشوق اصلی او برای روآوردن به تحصیل در حوزه بود، فرا گرفت و سایر دروس را نزد اساتیدی همچون حجت الاسلام والمسلمین باکویی، آیت الله شیخ حسن تهرانی، آیت الله دوزدوزانی، حجت الاسلام والمسلمین فاضل هرندی، سید ابوالفضل موسوی تبریزی، آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله مؤمن فرا گرفت.

وی از سال ۵۱ به مدت ۱۴ سال در دروس خارج حضرات آیات آقایان گلپایگانی، اراکی، حائری، شاه آبادی، شیخ کاظم تبریزی، شیخ جواد تبریزی و وحیدخراسانی شرکت کرد و در بخش علوم عقلی، شرح منظومه سبزواری را نزد آیت الله گرامی، بدایه را نزد آیت الله جوادی آملی، نهایه را نزد آیت الله مصباح یزدی و اسفار را نزد آیت الله جوادی آملی فراگرفت.

حجت الاسلام فیاضی در سال های متمادی و از سال های آغازین تحصیل به امر تدریس اهتمام ویژه ای داشت. او در دروس مختلف دورۀ مقدمات و سطح را بارها تدریس کرد و سپس به تدریس بدایه، نهایه و شرح اشارات رو آورد. وی اکنون نیز به تدریس اسفار اشتغال دارد.

از آیت الله فیاضی، تعلیقه ای بر نهایهُ الحکمه علامه طباطبایی به چاپ رسیده است. او از اعضای جامعۀ مدرسین است و هم اکنون در قم ضمن اشتغال به تدریس، به پژوهش در موسسۀ امام خمینی(ره) مشغول است.

"هستی و چیستی در مکتب صدرائی"، "علم النفس فلسفی"، "درآمدی بر معرفت شناسی"، "جدلیة الوجود و الماهیة"، "پرنیان اندیشه"، "تعلیقات اسفار"، "تعلیقات بدایة الحکمة"، "تعلیقات شرح اشارات"، " تعلیقات نهایة الحکمة"، "تقریرات درس اصول حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری"، "تقریرات درس فقه حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ کاظم تبریزی و "درآمدی بر معرفت شناسی" تنها بخشی از کتب تالیف شده حجت الاسلام فیاضی است.

حجت الاسلام علی اسلامی فر

حجت الاسلام علی اسلامی فر در سال ۱۳۶۱ در شهرستان سبزوار به دنیا آمدند، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خویش به پایان رساند، عشق و علاقه به آموزش علوم اهل بیت (ع) موجب شد در سال ۱۳۷۶ وارد حوزه علمیه مشهد مقدس شوند و دوره ۶ ساله سطح یک را در مدت پنج سال در آن حوزه مقدسه به اتمام رساندند.

وی در سال ۱۳۸۱ به حوزه علمیه قم رفت و دروس سطوح عالی را در سال ۱۳۸۵ به پایان رساندند، در همان سال دروس خارج فقه و اصول را در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) شروع کردند و قریب به ۱۷ سال در دروس خارج فقه و اصول اساتید مختلف مانند آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیت الله جواد مروی، آیت الله علیرضا اسلامیان، آیت الله علیدوست، آیت الله محمد قائنی، آیت الله نیازی و آیت الله گنجی شرکت کردند ولی بیشترین بهره علمی خود را از محضر آیت الله حاج شیخ جواد مروی داشته اند.

حجت الاسلام اسلامی فر در سال ۱۳۹۶ از رساله سطح چهار خود با درجه عالی و نمره ۱۹.۵ دفاع کردند و موفق به اخذ مدرک سطح چهار حوزه(دکتری) شدند.

وی عضو مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه است و از اولین فارغ التحصیلان رشته تخصصی فقه پزشکی هستند.

حجت الاسلام اسلامی فر قریب به ۱۵ سال است به تدریس اشتغال دارند و دروس مختلف حوزوی از جمله اصول فقه، شرح لمعه، رسائل، مکاسب و کفایه را تدریس کرده اند.

بیش از ۲۰ سال است که در ایام تبلیغی به امر مقدس تبلیغ پرداخته‌ و برای تبلیغ به شهرهای مختلف کشور مانند شیراز، مرودشت، بیرجند،سبزوا، جوین، جغتای، بخش ششتمد، روداب و دارین سفر کرده اند.

افزون بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی در مقطع دکتری نیز دارند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره