اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 05:56

چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1402 ساعت 13:45
  • .

استاندار خراسان شمالی برضرورت تقویت پیمانکاران بومی استان تاکید کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: سخنان پیمانکاران باید در چارچوب قانون شنیده شود تا شرایط بهتری برای آنها به وجود آید.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای فنی استان با بیان اینکه پیمانکاران بازوان قوی دولت در مسیر اعتلای عمرانی استان هستند، اظهار کرد: شرایط عمومی پیمانکاران در کشور یکسان است اما در شرایط خاص با توجه به تخصیص اعتبارات به دستگاه های دولتی نوع قرارداد ها باید جامع باشد تا اختلافات کمتری را شاهد باشیم .

وی بر دقت نظر درانعقاد قراداد با پیمانکاران تاکید کرد و افزود: برای انجام این کار نیازمند برگزاری دوره های آموزشی هم برای کارفرمایان و هم پیمانکاران هستیم تا اشراف کامل بر قوانین داشته باشند که این مهم باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان محقق شود.

حسین نژاد اظهار داشت: قانونگذار در برگزاری مناقصه ها هیچ تبعیضی بین پیمانکاران بومی و غیر بومی ندیده است اما پیمانکاران بومی در اعلام نرخ، ملاحظات لازم را انجام دهند.

وی برگزاری جلسات تخصصی با دستگاه های اجرایی به ویژه اداره مالیات ، بیمه و صنعت و معدن و تجارت را راهگشای خوبی در حل موضوعات حوزه پیمانکاران دانست .

استاندار خراسان شمالی بر تعیین تکلیف پروژه های فرسایشی نیز تاکید کرد و گفت : با پیمانکاران متخلف برخورد شود و اگر پیمانکاری، چون صرفا پیمانکار بومی است، حق ندارد به امانت مردم آسیبی وارد کند.

استاندار با تاکید بر اینکه مصالح با کیفیت حرف نخست را می زند، خاطر نشان کرد: برای ارائه کار با کیفیت باید به آزمایشگاه ها بها داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با تاکید بر اینکه همت و رویکرد استان در استفاده از توان پیمانکاران بومی و در اجرای پروژه های عمرانی است گفت: پیمانکاران استان توانمند و دارای صلاحیت هستند و اجرای پروژه های مختلف به وسیله پیمانکاران این استان نشان می دهد توان و ظرفیت لازم در این زمینه در استان وجود دارد.

مهدی رشیدی اظهار داشت: در سال های ابتدایی تشکیل استان بسیاری از پروژه های عمرانی این خطه از کشور به پیمانکاران غیربومی واگذار شد اما به تدریج شاهد تقویت پیمانکاران بومی و اجرای پروژه های مختلف به وسیله پیمانکاران بومی استان بودیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود پیمانکاران و کارفرمایان در اجرای کارها گفت: قانون مناقصات، قانون محکمی است و اگر بر اساس قانون عمل شود، مشکل اختلاف و یا شکایت ایجاد نمی شود.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 21 ارديبهشت 1402 ساعت 07:59
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره