اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 04:55

سه شنبه, 24 بهمن 1402 ساعت 09:12
  • .

مطالبات ۸۲۰ میلیارد ریالی شرکت برق از مشترکان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: این شرکت ۸۲۰ میلیارد ریال از مشترکان برق استان طلب دارد که بیشترین حجم آن مربوط به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی است.

به گزارش نسیم امروز حسن چاهی اظهار کرد: ۳۶۰ میلیارد ریال از این بدهی مربوط به اداره ها، ۲۳۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنایع و ۲۲۰ میلیارد ریال بخش خانگی و مابقی نیز مربوط به سایر مصارف بوده است.

وی بر وصول مطالبات صنایع استان تاکید کرد و گفت: در راستای کمک به تولید برای وصول مطالبات این شرکت سخت گیری زیادی نمی شود ولی باید برای پرداخت بدهی به صورت اقساط برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ادامه داد: یکهزار و ۴۳۴ مگاوات برق توسط سیکل ترکیبی شیروان در این استان تولید می شود و علاوه بر این ۲۸۹ سامانه انرژی تجدیدپذیر نیز در استان وجود دارد که ۲.۹ مگاوات برق تولید می کنند.

وی یادآور شد: همچنین ۱۵.۹ مگا وات برق مورد نیاز استان نیز توسط ۶ نیروگاه تولید می شود.

چاهی تصریح کرد: تامین برق نقش مهمی در توسعه اقتصادی، رفاه و پیشرفت جامعه دارد که تا افق سال ۱۴۱۰ یکهزار و ۴۱۰ طرح نوآورانه در استان ایجاد خواهد شد که در این راستا از ظرفیت نخبگان، ایده پردازان و کارشناسان بهره مند خواهیم شد.

رشد ۲ برابری اعتبارات برقرسانی خراسان شمالی

وی گفت: یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۰ برای پروژه های توسعه ای در استان هزینه شده است که این اعتبار با رشد ۱۰۰ درصدی به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: برای سال جاری نیز تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد پروژه های مختلف زیر ساخت های برق در استان اختصاص یافته است.

چاهی گفت: تنها برای پروژه های نهضت ملی مسکن مهر در استان ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که در این راستا اقدامات خوبی نیز در این خطه انجام شده است.

وی بر نوسازی شبکه های فرسوده روستایی نیز تاکید کرد و افزود: در سال جاری ۹ روستای بی برق و ۲۶ شهرک روستایی استان تامین برق شد که در این خصوص پنج هزار و ۹۸۵ مشترک به مشترکان برق استان افزوده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اعتبارات حوزه روستایی استان را یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در زمینه تامین برق چاه های آب شرب نیز اقدامات موثری انجام شد.

اینک ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۴۱۲ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد که ۱۲ هزار کیلومتر شبکه برق در استان ایجاد شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره