اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 09:51

یکشنبه, 17 ارديبهشت 1402 ساعت 14:18
  • .

زیرساخت های ورزش پهلوانی در جامعه گسترش یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: ورزش پهلوانی مروج ارزش‌های دینی و اخلاقی است بنابراین باید با تامین برخی زیرساخت ها این ورزش کهن را در جامعه گسترش یابد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام و المسلمین در دیدار اعضای هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی اظهار کرد: ورزش زورخانه ای و پهلوانی یکی از ورزش‌های قدمت دار این مرز و بوم محسوب می شود که با واژه جوانمردی و از خودگذشتگی عجین است.

وی افزود: در این ورزش کهن ورزشکاران همواره نام پروردگار و ائمه اطهار(ع) بر زبان می آورند و سعی می کنند تا منش آنها را در زندگی خود به کار گیرند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: به زبان آوردن نام حضرت علی(ع) و تمسک به آن از نقاط قوت این ورزش کهن است و این ارادت به اهل بیت(ع) موجب ترویج فرهنگ جوانمردی و ایثار در جامعه می شود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ورزش باید مروج ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه باشد، گفت: برخی ورزش ها خشونت را در جامعه رواج می دهند اما ورزش زورخانه ای و پهلوانی به دنبال گسترش فضایل اخلاقی در جامعه و بین ورزشکاران است بنابراین باید از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ جوانمردی، ایثار، دفاع از ناموس و کشور بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: ورزش زورخانه ای و پهلوانی در جامعه باید دیده شود و افراد فعال این رشته ورزشی افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام نوری افزود: لازمه جذب افراد بیشتر در این رشته ورزشی بهره گیری از نقش رسانه ها و دستگاه های اطلاع رسانی است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به تاکید بر ایجاد زیرساخت های ورزش پهلوانی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: مسوولان ورزشی استان نیز باید تلاش های خود را برای ایجاد گود و دیگر بسترهای لازم این رشته ورزشی به کار گیرند.

هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی افزون بر ۶۰۰ ورزشکار مستمر دارد./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره