اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 14:35

شنبه, 02 دی 1402 ساعت 12:08
  • .

۲۷۰ اثر هنرمندان تجسمی شمال و شرق کشور در نمایشگاه تجسمی ایثار

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با گشایش نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار» در خراسان شمالی ۲۷۰ اثر هنرمندان تجسمی شمال و شرق کشور برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شد.

به گزارش نسیم امروز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۴۰ اثر از استان های خراسان شمالی و رضوی، سیستان و بلوچستان، مازندران و گلستان به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی شمال و شرق کشور رسیده است و داوران از بین این آثار ۲۷۰ اثر را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

قاسم محمدزاده افزود: علاقه مندان به هنر در بخش های مختلف می توانند به مدت ۶ روز از آثار به نمایش گذاشته شده در محل مجتمع طلای سفید بجنورد دیدن کنند.

وی با بیان اینکه آثار در ۲ بخش حرفه ای و دانش آموزی ارایه می شود افزود: ۴۲ اثر در بخش مجسمه سازی، ۱۸۲ اثر گرافیک، ۱۹۸ اثر خوش نوسی، ۸۲۳ اثر طراحی و نقاشی و ۹۸۰ اثر عکاسی در بخش حرفه ای و همچنین ۴۷۰ اثر خوش نویسی، ۲ هزار و ۳۵۰ اثر عکاسی و هشت هزار و ۹۹۰ اثر طراحی و نقاشی در بخش دانش آموزی به جشنواره رسیده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی ادامه داد: از مجموع آثاری که به دبیرخانه ارسال شده بود ۲ هزار و ۲۳۰ اثر در بخش حرفه ای و ۱۱ هزار و ۸۱۰ اثر نیز در بخش دانش آموزی است.

وی گفت: هنرمندان در رشته های خوش نویسی، عکاسی، مجسمه سازی، گرافیک، کاریکاتور، طراحی و نقاشی آثار خود را ارایه داده اند.

محمدزاده یادآور شد: از هر رشته هنرهای تجسمی سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد و در مجموع از ۳۰ نفر از هنرمندان در اختتامیه نمایشگاه تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات آثار این نمایشگاه مکتب شهدا و ایثارگران، زندگی مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، عفاف، حجاب و سبک زندگی به مکتب ام‌الشهدا، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی افزود: آثار استان های خراسان شمالی و رضوی، سیستان و بلوچستان، مازندران و گلستان به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی شمال و شرق کشور رسیده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره