اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 05:21

شنبه, 16 ارديبهشت 1402 ساعت 15:51
  • .

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی برای توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش راهبردی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی برای توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش راهبردی خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، این نمایشگاه قرار است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، جهادکشاورزی ،میراث فرهنگی ،صنعت ،معدن و تجارت ،پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی متولی غرفه استان خراسان شمالی در نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) باشد.

مدیرکل دفتر جذب ،سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی در جلسه هماهنگی دستگاه های مشارکت کننده ، با اعلام این خبر افزود : در این نمایشگاه که از ۱۷ لغایت ۲۰ اردیبهشت ماه در تهران برگزار میشود ، فرصت مغتنمی برای تکمیل زنجیره ارزش از طریق گفتگو با هیئت های تجاری داخلی ،صاحبان صنایع و دستگاه های دولتی مربوطه از همه استانها،نمایندگان کشورها و شرکت های خارجی فراهم خواهد بود.

علی فیروزه افزود: تا کنون توانسته ایم نیازهای فناورانه صنایع بزرگ استان را احصاء و بسته های کالاهای صادراتی استان را برای نمایش در نمایشگاه و بروشورها و کاتالوگ های لازم را به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده وهمچنین تیزرهای فرصت های سرمایه گذاری استان ، معرفی جاذبه های گردشگری و نمونه محصولات صنایع دستی ،معرفی مزیت های نسبی استان در حوزه ارزش های تجدیدپذیر و زنجیره های ارزش راهبردی آلومینیم ،فولاد ،فرش ،زعفران،رب،نوغان،انگور،عسل،پلاستیک،آبنبات و... تهیه شده و حضور مترجم نیز برای عقد قراردادها و تفاهم نامه ها در غرفه استان پیش بینی شده است.

وی در خصوص مزیت های خراسان شمالی برای سرمایه گذاری و معرفی استان به شرکت ها و سرمایه گذاران اظهارداشت: خراسان شمالی به دلیل شرایط اقلیمی مساعد و متنوع فرصت های کم نظیری برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،دامپروری ،باغی،صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد در ضمن اشاره به جاذبه های گردشگری و پتانسیل تردد بیش از ۲۰ میلیون مسافراز استان و برخورداری از نعمت پارک ملی گلستان مزایای بخش صنعت را در استان نیز کم نظیر دانست.

وی اضافه کرد: آلومینیم جاجرم تنها تولید کننده پودر آلومینا در خاورمیانه و مجتمع صنعتی اسفراین را قطب فولاد آلیاژی کشور خواند و گفت : پتروشیمی بجنورد و نیز تولید کننده آمونیاک ،اوره ،ملامین و کریستال ملامین نیز محصولات منحصر به فردی دارد.

فیروزه تاکید کرد: این نمایشگاه فرصت بی نظیری را برای تولیدکنندگان استان ،بخشهای نیازمند سرمایه گذاری برای معرفی تولیدات و معرفی فرصت های سرمایه گذاری مهیا کرده است.

غرفه استان ،غرفه معرفی توانمندی های استان و غرفه تکمیل زنجیره ارزش محصولات خواهد بود و ۶۰ هیئت تجاری در این نمایشگاه حضور دارند.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی استان نیز باید با تمام توان در این غرفه به معرفی استان و مذاکره با هیئت های تجاری و جذب سرمایه و خلق فرصت های صادرات از این طریق اهتمام بورزد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره