اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 10:19

جمعه, 11 فروردين 1402 ساعت 16:41
  • .

۱۲ فرودین نشانگر مردم سالاری دینی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

امام جمعه بجنورد ۱۲ فرودین را نشانه مردم سالاری دینی دانست و گفت: در این روز ملت ایران با حضور حماسی و بدون هیچ اجباری به جمهوری اسلامی آری گفتند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار کرد: اگر تاریخ انقلاب های دنیا را مطالعه کنید نظیر انقلاب اسلامی وجود ندارد که بعد از پیروزی به سرعت نوع نظام سیاسی آن با حضور حداکثری مردم مشخص شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) از همان ابتدا دستور دادند تا با رای مردم نوع حکومت مشخص شود زیرا که ایشان به مردم ایمان داشتند.

امام جمعه بجنورد گفت: برخی ها با کمک رسانه ها سر و صدا راه انداختند و فکر می کردند که مردم با آنان همراهی خواهند کرد اما دیدند که بیش از ۹۹ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و در این روز نوع حکومت مشخص شد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: بعد از این حضور حماسی مردم در انتخاب نظام سیاسی جمهوری اسلامی، خبرگان قانون اساسی یک ماه دیگر نیز به مردم و رسانه ها فرصت دادند تا نظرهای خود را بیان کنند اما باز هم در ۱۲ آذر مردم بالای ۹۹ درصد به قانون اساسی جمهوری اسلامی رای دادند.

وی با تاکید بر الگوپذیری از بانوان شاخص اسلام گفت: حضرت خدیجه(س) اولین بانوی مسلمان است که در راه اسلام و ولایت تمام ثروت خود را هزینه کرد و فرزندش حضرت فاطمه (س) نیز الگوی همه زنان اسلام شد.

امام جمعه بجنورد با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: همه مردم اهل مدینه ایشان را به عنوان فردی نیکوکار می شناختند به گونه ای روز ولادت ایشان روز تکریم از خیران نامگذاری شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره