اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 12:17

پنج شنبه, 31 فروردين 1402 ساعت 10:33
  • .

نماز عید فطر در ۲۱ نقطه از خراسان شمالی اقامه می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: نماز عید سعید فطر با حضور گسترده اقشار مردم مومن در ۲۱ نقطه استان به نحو باشکوه برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام جلیل محمدی اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در بجنورد نیز در مصلا و به امامت حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح اقامه می شود.

وی تصریح کرد: همچنین خیابان استقلال شهرستان شیروان، خیابان طالقانی شهرستان اسفراین، باغ ملی (روبه روی فاطمیه) شهر آشخانه، گلزار شهدای گمنام شهرستان فاروج، حسینیه سید الشهدای گرمه، مصلای جاجرم، مصلای صفی آباد با امامت امامان جمعه مهیای اقامه نماز عید سعید فطر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: این آیین عبادی در شهرستان بجنورد، شهرستان شیروان و شهر سنخواست ساعت ۶:۳۰ و در دیگر مناطق استان ساعت هفت صبح برگزار می شود.

محمدی افزود: از تمامی نمازگزاران درخواست داریم مُهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

وقت نماز عید فطر و قربان از اول آفتاب روز عید تا ظهر است. در روز عید فطر مستحب است مسلمانان بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند و زکات فطره را هم بدهند و بعد نماز عید را بخوانند.

نماز عید فطر ۲ رکعت است که نمازگزار در هر رکعت باید بعد از خواندن حمد و سوره، سه تکبیر بگوید. بهتر آن است که در رکعت اول پنج تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از تکبیر پنجم تکبیر دیگری بگوید به رکوع رود و دو سجده بجا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند. بعد از تکبیر چهارم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره