اخبار برگریده
دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 11:41

جمعه, 01 ارديبهشت 1402 ساعت 15:52
  • .

خشکسالی بخش کشاورزی را با چالش مواجه کرده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

امام جمعه بجنورد با اشاره به خشکسالی های اخیر گفت: تأمین آب شرب و کشاوری برای روستاها باید در اولویت کاری مسوولان دستگاه ها و سازمان های استان قرار گیرد

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه های نماز جمعه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار کرد: خشکسالی های اخیر ،بخش کشاورزی را با تنش مواجه کرده است و اراضی زراعی کشاورزی و بخش شرب در روستاها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: اگر آب نباشد به مرور روستاها نیز خالی از سکنه خواهند شد و روستاییان به ناچار به شهرها برای کار مهاجرت می کنند که این امر نیز باعث گسترش حاشیه نشینی خواهد شد.

امام جمعه بجنورد حاشیه نشینی را یک معضل و آسیب در خراسان شمالی دانست و تصریح کرد: حاشیه نشینی آسیب زا است باید نگذاریم این پدیده به علت کم آبی در روستاها گسترش یابد.

حجت الاسلام نوری خاطر نشان کرد: در حوزه آب و انتقال آن به روستاها اقداماتی انجام شده است اما از مسوولان و مدیران می خواهیم که روند را سرعت بخشند و این موضوع را به فراموشی نسپارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از آب پساب برای بخش صنعت تاکید کرد و گفت: تلاش می شود تا پتروشیمی خراساناز آب خاکستری استفاده کند که این روند باید سرعت داده شود.

امام جمعه بجنورد بر تسریع در جانمایی برای ساخت بیمارستان تخصصی زنان در بجنورد تاکید کرد و افزود: شهرستان بجنورد از نظر بیمارستان و مراکز درمانی نیازمند توجه بیشتر است و حتی بیماران برای دریافت خدمات درمانی به اجبار به سایر استان ها سفر می کنند.

نوری اطهار کرد: با توجه به ضرورت ایجاد بیمارستان تخصصی زنان در بجنورد از مسوولان مرتبط می خواهیم که به تصمیم نهایی برای زمین مناسب برسند تا چالش های این بخشی در این خطه کاهش یابد.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش بر همبستگی تمامی اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ دشمن اینک تلاش می کند تا بین اقشار مختلف به خصوص دانشجویان فاصله بیندازد تا جلوی پیشرفت های کشور گرفته‌ شود.

وی افزود: ایشان فرمودند که دشمنان تلاش می کنند تا در بین دانشجویان تفرقه ایجاد کنند تا در مقابل هم باشند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اینک باید برای حفظ نظام همه در کنار هم باشیم و با همبستگی جلوی نقشه شوم دشمنان را بگیریم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره